Vårdag

Vaknade i älsklingens armar och till solljus som letade sig in bland springorna i persiennerna. Hörde vårfåglarnas kvitter utanför fönstret. Aaah, lycka när våren äntligen kommer. Det är långt kvar tills dess, det lär säkert komma någon mer omgång med snö som det brukar sisådär i slutet av april för att sedan bli tokvarmt bara några veckor efter. Men jag håller hoppet uppe och i måndags såg jag det första tecknet på vår: snödroppar! Så himla fina där de stod i en rabatt utanför ett hus vid Lindö när jag hade hämtat småttingarna från dagis. Ska försöka skaffa bildbevis till er imorgon ;)

Elin kunde inte träffas idag så jag tänkte försöka få lite plugg gjort här hemma istället. Ska börja titta lite på teorierna och kanske lite på hur vi kan utforma vår intervjuguide. Jag har mycket tankar och ideér som jag skulle vilja testa. Får skriva ner lite förslag till Elin så får vi se om hon godkänner det ;P Ska sätta fart med det ganska snart tror jag, för sen efter 4 kommer Filippa och då ska vi hitta på något. Är sugen på att bara strosa på stan och titta, va så längesen jag gjorde det. Men det är inte lika roligt när man inte har pengar. Jag måste verkligen spara allt jag har nu till sommaren. Får jag inget jobb är allt jag har bara ett par tusen kronor att leva på en hel sommar, tur vi inte har någon hyra att betala. Men får jag jobb så får jag säkerligen inte pengarna fören i slutet av sommaren som vanligt. Usch, det här eviga pengaoroandet hela tiden. Blä.

Nu ska jag pussa lite på bejby innan han åker till skolan och sen sätta mig och plugga lite.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hehe, för mig är det nästan lite som höst eftersom jag varit i värmen =)

2009-03-18 @ 18:46:25
URL: http://colorelle.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0