Fas 2

Nu är jag inne på fas två i min "going blonde streak". Åkte och köpte Jane Moods pärlblonda blondering idag och la i håret. Efter 30 svettiga minuter då håret såg lila ut, tvättades det ur och det syns en tydlig skillnad mot innan. Mycket av det som tidigare var gult är numera blont :) Fortarande inte den färgen jag vill ha, och fortfarande lite blont och lite för guldigt men jag är på god väg iaf :) Köpte mig även silverschampoo och balsam som jag ska köra med nu. Sen blir det nog ytterligare en pärlblond till helgen tror jag :) För er som vill göra ert blonda hår ljusare så kan jag rekomendera Jane Moods pärlblond. Den kostar bara 45 kronor och är superbra :) Det tar verkligen bort det mesta av det gula. det ska dock inte användasa på hår som har röda eller oranga inslag eftersom den pärlblonda färgen har inslag av lila vilket motverkar gult precis som silverschampoo. Vill man ljusa upp sitt hår med röda inslag så ska man ta en mer blåaktig färg, tex askblond. Det askblonda gör hår med gult inslag grönt. Så nu vet vi varför vi fick försöka så många gånger med dig Nicci ;D

När jag står och tittar i spegeln känns det så konstigt. Jag har inte varit blond sedan jag gick i 8an, jag är långt ifrån så blond som jag var då, vilket var min naturliga hårfärg och det är inte dit jag vill komma heller. Men ljusare och mindre gult än detta iaf :) Här kommer en bild som är tagen idag. Dock är min kamera inte jättebra på att få rätt färger inomhus vilket kan göra att färgerna ser väldigt lika ut de fotona som finns här på bloggen på mitt hår i fas 1. Men det är stor skillnad iaf :) Mycket blondare än vad bilderna visar.


Glöm inte att kommentera vilken bikini ni tycker är snyggast i inlägget nedan!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint det börjar bli :) Jag tycker att du ska köpa bikini nummer 3.

2009-05-06 @ 16:14:55
URL: http://krakunge.blogg,se

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0