Transformation

Idag är vädret sådär konstigt igen. Det är jättemolningt men ändå soligt och mulet på samma gång. Förstår inte riktigt hur det går ihop? Men men. Idag sov jag till halv elva och vaknade av att sötnosen pussade på mig och sa att frukosten var klar. Hur underbart är inte det? :)

Småpratade lite vid frukostbordet om hur vi ska spendera vår söndag. Vi måste packa lite, Oscar har lite plugg att göra men samtidigt är vi sugna på att skita i allt det och dra ut till Gullhäll istället eftersom hans bror är där samt kusiner. Oscar skulle fundera lite över det så vi får väl se hur det blir. Skulle det va så att vi väljer att stanna hemma så finns här massor att göra :) (Glad gubbe efter massor att göra hmm...) Vi skulle behöva packa ihop mitt skrivbord, fixa revan på bänken och sen fota och lägga ut den på blocket. Vill få bort skrivbordet så fort som möjligt för då har vi enorm plats i köket att stapla alla våra flyttkartonger :) Plus att vi får lite pengar som kan användas till nya möbler. I sinom tid ska även köksbordet och vardagsrums/tv-bordet läggas ut på blocket, det är det som ska säljas. Nu när vi har fått en trea har vi beslutat oss för att ha kvar bokhyllan eftersom vi ska ha ett studie-och datorrum, så alla böcker och sånt till skolan ska vara där.

Däremot har jag en hel del önskemål på saker som jag skulle vilja köpa in. Vardagsrummet är bredare än det vi har nu och det kan komma att se lite tomt ut i hörnen. Därför vill jag införskaffa ytterligare en vit soffa, en tvåsits soffa för att göra en mysig tv hörna i ena änden. Sen vill jag ha en fåtölj i andra änden bredvid min stereo och en fin golvlampa så man kan få en mysig läs-och musikhörna :) Inredningen i vardagsrummet kommer gå mot afrikanskt/asiatiskt. Dock kommer vi behålla soffa och tv-möbel i brist på pengar men vi kan nog fixa till det ändå.
I studie-och datorrummet skulle jag vilja köpa en låg avlång bänk att ha på väggen bakom datorerna, annars kommer den väggen att vara helt tom och det kommer se väldigt tråkigt ut. Där på kan man ha lite prydnadssaker och annat fint så det ser lite hemtrevligt ut. Jag tror att vår lägenhet kommer bli massa fin :) Vill dit och inreda nuuuuuu. Ska dit på måndag och fota och mäta tillsammans med Filippa. Bra att ha en tjejs tankar om var man kan ha saker och ting :) Sen blir det IKEA efter det för att köpa flyttkartonger och titta lite på saker till lägenheten, både för mig och henne. Hon ska ju också flytta i samma veva som oss tråkigt nog.

Oj, det blev ett långt inlägg det här. Får avsluta med bilder på min förändring ;)

  
Det känns konstigt att titta på bilderna som mörkhårig. Nästan lite ledsamt. jag har alltid trivts så bra i att vara brunett, men samtidigt har jag alltid längtat att få bli blond igen så nu gör jag ett försökt. Man kan alltid färga tillbaka om man inte trivs. Än har jag inte fått den blonda färgen jag vill ha. det är ljusare nu än va det är på sista bilden men det är en mer guldig blond än riktigt ljusblond osm jag egentligen vill ha. Men det är bara att fortsätta kämpa :)

Kommentarer
Postat av: cornelia

tack så mycket :D

2009-05-10 @ 12:29:25
URL: http://cornelialarson.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0