God advent

Eller hur säger man? Trevlig advent? God advent? Glad advent?
idag är det första advent, äntligen börjar julförberedelserna på riktigt :) Jag blir så glad :) Vi ska baka lussekatter sedan och jag kommer att plåga Oscar hela baktiden med julmusik. Moahaha. Han tycker det är för tidigt, men det struntar jag i. Är det advent så är det!

Oscar och jag ska strax åka och handla massa mat. Det var längesedan det var så tomt i vår kyl och frys som det är nu. Vi har verkligen skrapat oss fram den senaste veckan. Inte lätt att laga goda måltider när det är tomt i alla skåp :P Jag har till o med fått äta fiskpinnar, jag som inte alls är förtjust i det och bara sparar det paketet till när det verkligen tryter ;P och det har det gjort nu. Men snart fylls kylen och frysen med massa läckerheter igen. Underbart.

Får se om jag kan lura in Oscar i några affärer också när vi ändå är ute på Ikano. På fredag är jag helt ledig tror jag och då ska jag verkligen ta tag i julklappsshoppandet. Måste göra lite listor i veckan så jag vet vad jag ska köpa. Det är så frustrerande att gå och köpa julklappar blindo. Till vissa personer är det lätt men till andra är det grymt svårt.

nej, nu är det dags att piska Oscar lite så att han lämnar datorn så vi kan åka och handla någon gång. *swooshswoosh*



Åh, glömde ju visa vilken myströja jag köpte igår på Gina :D


Kommentarer
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Ja men ellerhur, vad säger man?

"ha en bra advent" tycker jag låter rätt normalt annars :p



Fin tröja!

Glad advent ;)

2009-11-29 @ 22:20:13
URL: http://mollymus.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0