äääntligen

Äntligen börjar det ordna upp sig för mig! =) Har haft några riktigt jobbiga veckor med tråkiga besked och idiotiska grannar men nu börjar det lösa sig. Sitter dessutom hemma i köket i mitt älskade föräldrarhem i Hittarp utanför Helsingborg med en varm och gosig hund vid fötterna som verkligen inte släpper mig ur sikte en enda sekund. Oscar och jag kom hit igårkväll, strax innan 8, och mös med systrarna framför Mammas pojke och inlåst. Inlåst är mitt nya favvoprogram. Det värmer i mitt socionomhjärta när jag ser de unga kriminella pojkarna tänka om efter bara några dagar i fängelset :) Då blir man varm i kroppen :) Allt de behöver är förebilder och tack vare de fd tungt kriminella, men nu helt underbara männen, som de bor tillsammans med i cellerna så kommer pojkarna på andra tankar :) Helt underbart :)

Nu har allt ordnat sig med OS. Jag har fått en ny plats som Host på Event services (samma sak som innan, visa folk till sina platser och vara ansiktet utåt med mycket kundkontakt) på UBC Thunderbird arena. Det är en stor hockeyarena som är alldeles nybyggd och hör till UBC (University of brittish columbia, där mina kusiner pluggar). Jag kommer att jobba under damernas hockeyturnering och hoppas ha turen att se en del av Sveriges matcher då :) Är så himla glad :) Min kusin som jag kommer bo hos bor lite off-campus, bara en liten bit från där jag kommer jobba :) Bättre än att behöva pendla 2 timmar per väg varje gång jag ska till jobbet. Jag hade tydligen fått fel information av han som lovade mig plats på bussen, de kör inte volontärer dit upp :P Haha. Nu i efterhand kan jag bara skratta åt det, men jag har varit aningen arg och nervös den senaste veckan må ni tro ;P Men nu är allt löst :) Vancouver here I come!



Nu ska Nicole och jag in i studion och bli sminkade och fotade :) Hääärligt :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter härligt!!

2009-10-09 @ 13:33:04
URL: http://johannaskriver.blogg.se/
Postat av: Em

Ja vill också följa med...!

2009-10-09 @ 15:27:26
URL: http://delaem.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0