Ibland är man otroligt smart!

Om två veckor är det halloween och Oscar och jag är bjudna på fest hos Helena och hennes pojke. Ska bli riktigt trevligt. Dessvärre så har jag en pojkvän som inte är superglad över att behöva klä ut sig. Så jag skulle behöva lite tips av er kära läsare till något som han kan klä ut sig till, som inte nödvändigtvis behöver innebära fixandet av en kostym. har fått förslaget att ha svart kostym på sig och gå som politiker, men det är nog inte heller riktigt hans grej. Han är ju mekaniker och har en del sådana kläder, vilket han trivs i. Men jag vill att det ska vara något som är annorlunda. kan ni hjälpa mig komma på något bra som han kan klä ut sig till?

När det kommer till min egen outfit så har jag precis kommit på en assmart idé. Dock tänker jag inte avslöja den utan ni får se själva sen om två veckor. Men jag har iaf kommit på ett sätt att kombinera vanlig festklädsel med utklädningskläder, precis på det sättet som jag vill att Oscar ska göra. För 1,5 år sedan köpte jag nämligen en överdel/tunika som jag knappt använt och som jag inte riktigt vetat vad jag skulle göra med den, men nu kommer den till användning. Ett paket med något i är just hemklickat från Tradera och en del till ska jag försöka införskaffa från stan i veckan, annars vet jag att även detta finns på tradera för en billig penning :) Har nämligen suttit på tradera den senaste timmen och letat inspiration alternativt kostym till festen, men allt som finns där kan sammanfattas med Mirandas kloka ord i Sex and the city filmen: "The only choises for women - witch and sexy kitten". Där fanns i stort sett bara häxutstyrslar och sen sexiga kostymer som katt, sjuksköterska, hembiträde, snövit, sailorgirl osv osv. Och nej. Jag tänker inte gå till en fest iklädd en sjuksköterskeuniform som slutar precis nedanför rumpan. No way. Jag är väldigt nöjd med den idén jag har och nu ser jag fram emot att få hjälp av er läsare att komma på något bra till min kära sambo :)


Tragiskt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, just nu pågår en tävling på våran blogg där man kan vinna fina priser. den pågår till 18.00 passa på, det kanske är just du som vinner!//Vampiresenses.blogg.se

2009-10-18 @ 12:39:09
URL: http://vampiresenses.blogg.se/
Postat av: Johanna

Instämmer till 100% med det där om tjejers utklädningskläder.. Klockren sex and the city-scen! När det gäller Oscars kläder.. hmm.. Ni kanske kan komma på någon filmkaraktär som han kan klä ut sig till med sådant han redan har hemma och trivs i?

2009-10-18 @ 17:36:12
URL: http://johannaskriver.blogg.se/
Postat av: M o l l y m u s

Hallöj :)

Haft en bra söndag?

Kramis :D

2009-10-18 @ 18:54:48
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Sara

Cowboy kanske? Jeans, rutig skjorta/vit skjorta+väst, snusnäsduk, cowboy-hatt + hölster med revolver i :)

2009-10-19 @ 19:48:37
URL: http://saraosterberg.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0