Inkompetenta människor

Här går man till ett av de ställena som man tror kommer kunna hjälpa en med det som man typ kan minst om. I mitt fall är det smink. Jag är totalt okunnig när det kommer till smink, okej kanske inte helt och håller men när det kommer till hudton och vilka färger jag passar i så behöver jag hjälp med det. Jag vet vad jag trivs i för färger men om det är samma sak som att passa i det.... det vet jag inte. Herregud va ytlig jag låter nu haha. Men har testat så mycket olika grejjer och nu när jag är blond så funkar inte allt det jag brukade använda när jag va brunett. Så iaf, jag gick till *affären* för att få lite tips på vilken mineralfoundation jag ska köpa. Säger till kvinnan som ska hjälpa mig att jag är ganska rosa i hyn, men att jag vill dölja det och få en jämnare ton med en färg som passar till min hårfärg och att det ska vara lite lyster i den. Hon visar mig till en hylla och tar fram en matt foundation, när jag sa att jag ville ha lite lyster... sen tar hon på mig en foundation som gör mig ljusare och lite rosare....suck. Varför kan man inte bara få hjälp med det man ber om. Hon bara: Jag tycker det blev jättefint på dig... mm, men det va precis detta jag inte sökte. Thanks alot. Som ni kanske förstår gick jag där ifrån utan att handla något :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Prova i lugn och ro! Ta med en vän som kan istället för folket i butiken, de kan sällen. Och du, det du trivs i passar du i! Det är ju så enkelt. Trivs man inte så syns det på dig och du förhöjer ingen skönhet. Om du trivs i något så syns det direkt och lyfter dig högt högt!

2009-10-19 @ 09:58:38
URL: http://esteri.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0