Time passes..

Då va det helg igen. Veckorna går ofattbart fort när man bara går i skolan 2-3 dagar i veckan. Inte för att jag inte har saker att göra de dagarna jag är ledig, tro mig, artiklar och uppgifter tar upp mer tid än något annat. Så när helgen kommer är det med stor lättnad, att få slappna av lite. Dock känner jag just nu en stor saknad till allt i skåne. Pratade med en klasskompis idag som ska åka till sin syster i Skåne imorgon, och även fast jag var där förra helgen så skulle jag utan tvekan kunna åka dit igen. Jag längtar hem. Speciellt helgerna är jobbiga, då jag vet att alla mina vänner hemma i skåne hittar på mycket roligt tillsammans medans jag sitter här och inte har någon annan att umgås med än Oscar, som denna helgen kommer sitta i skolan 90 procent av tiden eftersom han har tenta på måndag och tisdag. Göteborg lockar också otroligt mycket. Släkten där. Önskar jag hade pengar att sätta mig på tåg eller bus och åka till något av mina två andra hem och träffa de jag saknar som mest.

Vet inte riktigt vad jag ska göra denna helgen när Oscar kommer sitta och plugga. Jag har verkligen haft som mål att ta det lugnt på helgerna och inte plugga, men kanske ska göra det i helgen för att bedriva tiden. Skulle kunna sitta med min socionompärm och försöka göra klart den. Eller ja, den är väl långt från klar, men fortsätta med den iaf. Om ingen annan har något tips på vad som händer? Lördag kväll är väl det enda som jag ser fram emot. En mysig kväll med min älskling.

När ställer man om klockan?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Och nu är det nästan helg igen. Hoppas att din helg blir jättebra!



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Fungerar som gratisbio men det går snabbare att få presentkort.

2009-10-15 @ 22:27:14
Postat av: Em

Nästa söndag ställer du om klockan...

2009-10-16 @ 00:35:32
URL: http://delaem.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0