En äkta vän.


Senast igår pratade jag med Oscar om hur mycket bättre jag mått den senaste tiden. Att min hemlängtan och all min ångest i stort sett försvunnit. Idag kom verkligheten ikapp mig igen. Jag vet att det kanske är aningen fjortis att skriva om sina problem offentligt på en blogg eller i dagboken på Lunar men det är så skönt att få skriva av sig ibland. Det känns verkligen som att den styrka jag byggt upp de senaste veckorna bara har rasat igen. På mindre än 2 månader har jag bjudit in till fest två gånger, ingen av gångerna har jag fått några ja, bara kansken, som till slut blivit till nej. Jo okej, jag har fått en eller två ja denna gången. Men var är alla andra? Jag förstår dem som redan vid inbjudan visste att de var bortbjudna eller hade andra planer, det är helt okej. Men alla de här kanskena.. Och så läser jag på allas bloggar om fester efter fester, tjejkvällar och annat trevligt och här sitter jag i soffan varenda helg utan en kotte att umgås med. Min hemlängtan är starkare än någonsin just precis i detta ögonblick. Hemma finns mina vänner, de som alltid ställer upp och som vill umgås. Här uppe har jag inte en kotte, eller jo, de som jag träffar i skolan men som bor för långt bort att kunna umgås med på helgerna. Jag vill härifrån. Vill inte vara kvar längre. Jag kommer inte bjuda till fest mer, är trött på alla bakslag. Ni som nu läser detta och vet med er att ni är några av dem som tackat nej, lite för sent. ta det inte personligt, men när alla tackar nej av ca 20 inbjudningar...då känner man sig ganska rutten, bortglömd och ointressant. Det hade nog vem som helst gjort. Hade det inte varit för Oscars födelsedag denna helgen hade jag åkt hem till den famn som jag saknar mest. En äkta vän. Fan va jag saknar dig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Allt handlar inte om fester... Men, jag känner igen det där. Du har din sambo! Måste man ha ett helt hov med vänner? Jag växte upp i linkeboda men bor numer i Söderköping!



(har lösen: solstol, varmt)

2009-09-25 @ 17:40:48
URL: http://esteri.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0