och äntligen kan jag berätta!!!!.....

.... att jag fick plats att jobba som volontär på vinter-OS i vancouver i februari. Jag är så himla glad. Har vetat om det i två veckor ungefär men inte varit säker på detaljer som boende, resa, datum osv. Har inte velat prata om det för mycket för har varit osäker på om jag kommer kunna åka eller inte. Men det vet jag nu att jag kan så jag är superlycklig. Men eftersom det är jag så kommer det säkert komma något i vägen, typ svininfluensan eller nåt :P Men iaf =) Jag kommer att jobba som Event service host uppe i Whistler, vilket är skidområdet där alla skidtävlingar kommer gå av stapeln. Jag kommer, enligt kvinnan på telefonen under intervjun, att jobba uppe på läktarna och hjälpa folk med sina biljetter, hitta rätt platser och liknande. Finns säkert massa annat som jag ska göra också men det får jag veta på informationsmötet/utbildningen. Det dumma är att jag inte fått något boende i Whistler, det är riktigt jävla svårt och tydligen har alla volontärer lika svårt att hitta boende. Jag letade efter hotell och vandrarhem och hittade ett (1!!) som var ledigt, men det skulle - för 20 dagar som os håller på - kosta mig 199 000. Ja du läste rätt. ETTHUNDRANITTIONIOTUSEN svenska kronor. Helt sjukt. Sååå jag kommer att bo hos min kusin i centrala Vancouver :) Kruxet är dock att jag måste pendla med volontärbussen vilket tar mig två timmar per väg. Lite segt. Men, det är ett äventyr och att leva lyx när man har ett volontärjobb som inte ger några klirr i kassan alls så är detta superbra :) jag är så himla glad. Flyget går typ 1 februari och jag kommer hem i början på mars :) Kommer ta tillfället i akt att hälsa på lite släkt i Seattle och kanske Toronto också :)


Sen måste jag ju berätta lite om helgen. va ju på spontanresa till skåne i helgen och det va fucking underbart :) fick som sagt ett ryck i fredags och hittade jättebilliga biljetter, och satt på tåget fyra timmar senare. Systrarna hämtade mig på stationen, pizza och film till kvällsmat, valpkurs på lördagen med underbara Malva, träffade bästis på Väla för en liten shoppingrunda men kom bara hem med lite hårfärg, sen va det fest med henne och pernilla heeela kvällen lång :) Så jäkla roligt vi hade :) Bilduppladdningsprogrammet verkar inte funka så bilder kommer en annan dag :)

Kommentarer
Postat av: Em

....sjuuuuukt coolt.

2009-09-02 @ 11:44:41
URL: http://delaem.blogg.se/
Postat av: Esa

Låter hur kul som helst! :D Jag var ju festival volentär, inte riktigt samma ansvar säkert, men sjukt kul! ;)

2009-09-02 @ 12:06:09

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0