Kaosartat dygn!!!

Ja det har minsannedar varit ett händelserikt dygn. Jag börja att berätta redan från igårkväll:

Jag hämtade upp Sofia hemma hos henne efter en snabb sväng hos Nicole där jag sa hejdå till bästis, hämtade min tröja som jag glömt där och begav mig sedan mot Sofia alltså. Tog en avfart för tidigt och hamnade mitt i världens trafikstockning utanför Olympia. Inte bra koordinerat av vägverket att hålla på att bygga om vägarna samtidigt som det är derby mellan HIF och MFF. Dock tog jag mig igenom och hämtade upp syster. På vägen hade jag köpt chips och dipp samt lite matsäck till dagens bussfärd. Vi åt god laxsoppa som mamma lagat när vi kom hem och bänkade oss sedan framför tv:n där vi såg HIF vinna (ganska enkelt) över MFF, underbart att se och underbart att veta att HIF änsålänge leder Allsvenskan efter 6 (eller 7?) omgångar och faktiskt är obesegrade också :)

När Sofia gått, ringer det plötsligt på dörren, jag öppnar och där står vår granne. Han tittar lite underligt på mig och frågar sedan lite osäkert: Duu...er bil, har den rullat ner eller har ni parkerat den där? Jag tittar ut mot platsen där mammas bil egentligen ska stå. Tomt. Ingen bil. Tittar nedåt gatan och mycket riktigt, bilen har rullat ner. Under rullningen, som tydligt gått väääldigt rakt, missade den alla brevlådor med några ynka cm samt parkerat sig med baken på grusvägen in till grannens tomt, bara några cm från häcken och ungefär en halvmeter ifrån att fortsätt in på nästa grannes tomt. Herregud tänker jag, och undrar samtidigt om jag glömt att dra i handbromsen. Men när jag springer ner till bilen så är handbromsen tilldragen hela vägen upp. Mycket underligt. Vajern till handbromsen måste varit lös eller något, därför den började rulla. Jag körde runt bilen och ställde den på baksidan så att den inte skulle göra samma sak igen under natten ;P

I förmiddags var det dags för mig att hoppa på bussen tillbaka till Linköping. Väl på knutpunkten inser jag ganska snabbt att den klunga människor som samlats på perrongen skulle med samma buss som mig. Fan. Överfull buss är inte riktigt ett drömscenario när man ska åka 5 timmar. Bussen är även försenad och vi står där och trampar otåligt innan den dyker upp. Totalt kaos utbryter när alla ska på. Slagsmål mellan två kvinnor som stod i dörröppningen till bussen och skrek Idiot och massa andra fula saker tillvarandra, knuffades och slogs. Jag stod lite längre bak och skrattade åt dem. Så jäkla löjligt. Alla får plats, om inte så ringer de in fler bussar. Alla kommer med. Dock kan jag förstå deras frustration om de fått åka långt i buss på grund av rådande reseomständigheter, men börja slåss? Så väldigt osvenskt ;P haha

Väl på bussen så hittar jag en plats längst fram :) Härligt :) Kvinnan som sitter bredvid mig är av utländsk härkomst, vilket egentligen inte har med saken att göra, förklarar på knagglig svenska att hon åkt  buss i över ett dygn och eftersom det är så kort tid mellan varje byte så har hon inte ätit mat sedan innan hon gick på bussen. Jag gav henne snällt min banan som hon mumsade i sig och bjöd i gengälld på whiskey, som hon förövrigt pimplade hela bussresan. Jag tackade nej till erbjudandet, både för att jag avskyr whiskey men även för att jag tyckte att det skulle räcka med en full och spritluktande människa på bussen ;P Hon somnade dock ganska snabbt så jag kunde återgå till mitt. Hon förklarade också att hon drag spriten av två orsaker: 1) för att inte bli förkyld, 2) det var det enda som hon hade med sig i både vätske- och matväg. Stackare.

Nu är jag äntligen hemma hos älskling och han lagar god middag till mig :) vad mer kan man begära? Jobb och lägenhet i helsingborg kanske, någon frivillig att ge mig detta och stilla min oro lite???

Kommentarer
Postat av: KARIN

haha ja för vägverket bryr sig ju sååå mycket om att det spelas fotboll överhuvudtaget ? :PPPP skulle de skjuta upp sitt byggande bara för vi ska bli underhållna? ;P

2010-04-22 @ 11:06:25

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0