Dag 1

Jag vaknade utvilad (trodde jag :P), fick frukost av Eric och efter en dusch så begav vi oss till Poulsbo för att äta lunch med Don och Beve. Det var jättefint väder och vi körde genom downtown Seattle, förbi flygplatsen och Tacoma, genom skogen och runt Pudget Sound till Poulsbo. Det är en jättesöt liten norsk stad med små affärer fulla med skandinaviska prylar. vad sägs om en bok om norska skämt, eller ett klistermärke till bilen där det står: "Honk if you're swedish" ? Kokböcker med svensk mat, norska troll, dalahästar och älgar... Herregud ;P haha. Vädret var som sagt riktigt fint och vi hade ca 12 grader varmt så vi gick utan jacka!! Snacka om skillnad från Sverige där det var jättekallt när jag åkte. Superskönt här :)

 

Eric hade lovat att vi skulle gå till en thairestaurang i Poulsbo men när vi kom hem till urmodern själv, Beve alltså, så hade hon lagat lunch. När hon sa vad vi skulle äta fick jag en smärre chock haha. Jag var jättehungrig och hade inte ätit jättemycket frukost bara för att jag visste att vi skulle äta god lunch. Clam chowder (musselsoppa) och toast. Men det slank faktiskt ner. Förväntade mig stora musselbitar men det var en krämig soppa. Ingen större favorit men jag smaskade i mig det ändå :)

Vi tog färjan tillbaka till Seattle och jag var väldigt aktiv med kameran under resan. Man åker mot Seattle och ser skylinen komma närmare och närmare och bli större och större. otroligt vacker stad är det. Kunde inte fatta att jag äntligen var här!! Eric, som är fotograf, erbjöd sig att ta några bilder på mig med staden bakom. Hade dock solen i ögonen så jag kisar på bilderna, men men :P

 

Vi åkte sedan hem till Bruce och April som precis kommit tillbaka från en månad i Arizona. Bruce är lite sugen på att köpa ett vinterhus där, eller ja, ett hus dit de kan åka på vintern när det är kallt i Seattle och varmt i Arizona :P Där stannde vi resten av eftermiddagen och kvällen, åt middag tillsammans. bruce är en fantastisk kock så vi fick jättegod mat :)

Nu ska jag snart iväg på shoppingrunda med April :) Äntligen ska jag få åka till Forever21 =)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0