Framme :)

Vancouver, 09.50 Måndag

Igår vid lunchtid anlände jag till Vancouver efter att ha spenderat drygt ett dygn i Bellingham hos Riley! Mikelle och jag körde dit efter en frukost på The original Pancakehouse tillsammans med Mike. Det var kanonfint väder och vi var omringade av snötäckta berg hela vägen från Seattle till Bellingham, en biltur som tog ca 1,5 timme.
Väl framme mötte Riley oss vid sin lägenhet som hon delar med två andra tjejer. Vi åkte ner till stan och åt lunch och sen körde vi runt till lite olika ställen. handlade lite mat till kvällen bland annat. Mikelle åkte hem vid 18tiden och jag och Riley lagade pizza, kollade på Juno och gjorde oss iordning för en utekväll :D Vi gick till en bar först som såg ut som vilken amerikansk bar som helst som man ser i filmer. Litet, sunkigt, med spegeltavlor och långtradarchaufförer haha :P Efter det gick vi till en gay-bar dit Riley och hennes vänner brukar gå för att dansa och titta på allt kul folk :) Vi stannade inte ute så länge eftersom mitt tåg skulle gå 9.40 nästa morgon. Men en rolig utekväll var det iaf :)

 

 

Hoppade på Amtrak-tåget från Bellingham mot Vancouver på söndagsmorgonen. En fin tågtur, dock hade det varit roligare om det inte regnat och varit mulet. När jag kom fram till stationen i vancouver skulle vi igenom passkontroll och där stannade dem mig. De började ställa massa frågor och mer och mer folk kom fram. Till slut tog de mig åt sidan, tog mitt pass och mina OS papper och gick. Jag blev så himla skraj och tänkte att de säkerligen skulle skicka mig tillbaka till Sverige. Men efter 10 minuters frånvaro kom de tillbaka, sa att det bara var tvugna att dubbelkolla med OS att jag skulle jobba där och så släppte dem mig. Phu!

Dan mötte mig på stationen och vi körde hem till hans hus. Han delar en källarlägenhet i ett hus med tre kompisar; en tjej och två killar. trevliga allihop :) Jag får dela rum med Dan, sova på golvet i tre veckor men det bryr jag mig inte så mycket om. Är så glad att jag får lov att bo här. Känner mig lite i vägen eftersom hans rum inte är så stort och min gigantiska väska tar upp lite plats. han har inte så mycket lådor heller så den måste stå här inne. Men det blir säkert jättebra :)

Vi gick först och fixade ett simkort till min telefon så att jag och Dan kan få tag på varandra, sen tog vi bussen bort till Thunderbird arena där jag ska jobba. Så nu vet jag vilken buss jag ska ta :) Efter det strosade vi runt på det enorma campusområdet, 40 000 studenter, och Dan visade var han läste :) Sen begav vi oss till The Pit; en studentbar där Dan jobbar emellanåt. De visade Super Bowl på tv så vi satt där i säkert 4-5 timmar och kollade på storbildskärmen och snackade med hans kompisar :) En perfekt första dag :)


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Susanna,

Härligt att se att du kommit fram och att allt verkat fungera. Jag är så glad för din skull för det äventyr som du påbörjat. Ha nu en riktigt skön vistelse i canada.

Många kramar

Pappa

2010-02-08 @ 22:12:02

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0