Invigningen av OS

Kvällen då?! Jo, tanken var först att jag skulle hänga med Daniel till The Pit och kolla invigningen på storbild där, men så ringde Nick och ville att jag skulle hänga med till stan istället så jag gjorde det, och vilken tur att jag gjorde det!! Vi kom dock lite sent och missade tråkigt nog Sveriges inmarch men vi fick se mycket annat trevligt :) Många bra uppträdanden. Dock strulade ju självklart det tekniska på invigningen så tändandet av OS-facklan blev ju ett misslyckande haha. Vi samlades på Robson Square mitt i stan för att se ivigningen på storbild på en husvägg. Vi och flera tusen andra människor. Sånt drag det var!! När invigningen var slut så skulle Wayne Gretsky föra facklan genom staden ner till Waterfront där den ska brinna under OS. Plötsligt börjar hela folkmassan vi står i springa åt ett håll. Vi inser ganska snabbt att Gretzky nog kommer att föra facklan genom gatan bredvid oss och vi börjar rusa dit - jag med kameran i högsta hugg och får allt på film! Får in en klockren bild på gretsky som är bara ca 10-12 meter bort. Sååå sjukt häftigt!! Kolla själva =) Ni måste se hela klippet (bara 1 min, 45 sekunder) 




Vi stack sedan ner till Waterfront (sprang rättare sagt). Där var det massvis med fyrverkerier och OS-facklan brann så fint när vi kom dit. Tyvärr regnade det mycket under kvällen så när jag kom hem var jag kall och våt, så det var skönt att krypa ner under täcket :) Imorgon blir det jobb från 9-15.30 :) Sen ska jag träffa Katie :)

   
 




Kommentarer
Postat av: Sanna

Jättehäftigt verkligen! Du verkar ha det jättebra långt där borta =D

2010-02-16 @ 14:48:48
URL: http://suuss.webblogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0