Det börjar kännas nu...

Oscar och jag hade en jättemysig dag igår efter att föräldrarna åkt. Det var otroligt tomt här hemma så jag krävde att vi skulle hitta på något. Vi åkte till Skopunkten och jag fick inhandlat ett par kängor/stövlar vad man nu vill kalla det. Efter det åkte vi till NetOnNet och jag fick min examenspresent = en webkamera :) Åkte hem och installerade den, och sedan var det dags för innebandy. Oscar spelar innebandy med sina klasskompisar på söndagseftermiddagarna och han har länge tjatat om att jag ska följa med, så det gjorde jag igår. Hade verkligen ingen lust att sitta ensam hemma, plus att det vore kul att träffa lite nytt folk. Sagt och gjort, vi åkte till innebandyn och spelade en timme med hans klasskompisar, jag som enda tjej och inte spelat innebandy sedan i 9an antar jag. Så fort jag fick bollen förlorade jag den igen haha. Svårt när man inte spelat på ett tag. Måste ta emot bollen utan att den sticker iväg igen, stanna bollen, titta upp var lagspelarna är, sikta och sen passa. Oftast hade någon i motståndarlaget tagit bollen så fort jag stannat den ;P haha. Men jag gjord en assist iaf :)

kvällen spenderade vi i soffan tittandes på Blåsningen, En annan del av Köping och Johan Falk - national Target. Lite chips och cola blev det att smaska på till det. Har fortfarande kvar en del mat i kylen sen i lördags så Oscar fick med sig en god låda idag. Hoppas att han drar med sig lite kompisar hem i eftermiddag så de kan äta upp tårtan ;P

Nu börjar det kännas att det snart är dags. Idag är det exakt en vecka tills jag flyger mot Usa. Idag kom även första psykbrytet. Vaknade till klockradion och morgonnyheterna som sa: Flygplanscrash inatt. När nyheterna kom andra gången bröt jag totalt ihop i oscars armar. Flygrädsla är inte att leka med kan jag säga. jag blir sån här varje gång jag ska ut och flyga, men det är värre denna gången eftersom jag åker själv. Det här var inte sista psykbrytet med andra ord denna veckan. Jag ska räkna dem. Oscar försökte trösta mig så gott han kunde men det är svårt att hitta rätt ord till en flygrädd. Att säga: "Det är farligare att köra bil", "det händer så sällan", "Man ska ha en jäkla otur", "Du behöver inte vara rädd, piloten vet vad han gör". Sånna saker funkar inte, så snälla bespara mig det :P Ni kommer bara göra mig mer rädd och nervös. haha.

Så idag blir en lugn dag. Ska börja med lite frukost i soffan nu, vila bort lite träningsvärk från igår och bara ta det lugnt. Sen blir det lite disk och lite så. Kanske lite fundersamhet över den uppgiften jag fick på nya kursen som började idag. Ska bli roligt att skriva :) är även sugen på att se mina underbara äventyrsfilmer. Narnia till exempel. det var längesedan. Den kan distrahera mina tankar ett tag :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0