Examenshelgen

Nu är examenshelgen över och allt har gått otroligt fort. Känns som att det var igår kväll det var torsdag och jag låg i sängen och tänkte: Imorgon är jag Socionom. Men nu har jag varit det i snart två dygn. Mamma, pappa och Sofia kom upp lagom till ceremonin i fredags och sällskapade Oscar till kyrkan där de även mötte upp Emmie. Tyckte det var så himla kul att hon kom!

Vi fotograferades klassvis i Kåkenhus kl 13, varpå Petra, jag och daniela rusade ner till kyrkan för att fixa i ordning det sista. Vi blev klara väldigt fort och satt sedan (eller gick omkring lite halvnervöst - iaf jag) för att fördriva tiden. Klockorna ringde in kl 15 och vi tågade in till pampig orgelmusik, fick lyssna till studentprästen, några lärare och studenter samt studentkören Skön. Efter det var det diplomutdelning och sen utmarsch till ytterligare en pampig, om än lite cirkusaktig, melodi :) En väldigt lyckad och vacker ceremoni. är jättenöjd med det vi lyckats genomföra i Festgruppen :)

 

Väl hemma, där Malva väntade, lagades det oxfilé och dracks mousserande vin som det skålades till, samt otroligt gott rödvin till maten :) Glasstårtan åts upp till På spåret och sedan halvsomnade jag och syster i soffan. Jag var helt slut efter en lång och intensiv dag. Lördagen spenderades med släkten och vi åt god mat och tårta :) Presenter utdelades till huvudpersonen dagen till ära :) Mig alltså ;P Fick lite böcker och pengar och annat nödvändigt :) Av Oscar ska jag få en webcamera så att han ska kunna se mig när jag är i kanada...hmm present till honom eller mig? ;)

Nu har familjen åkt hem och jag försökte kväva tårarna när mamma pussade mig hejdå. Henne får jag inte träffa fören efter OS eftersom hon är i Stockholm nästa helg när jag kommer hem till Skåne, för en kort mellanlandning innan det bär av till Nordamerika på måndagen. Tack Skype att du finns ;) Blir enkelt att hålla kontakten genom det :)

Nu ska jag gå och mysa med min sambo i vår tomma lägenhet, lite lunch väntar och sen iväg och titta på webcamera :D


Kommentarer
Postat av: Em

Har inte hunnit fixa bilderna än... Men du ska få dem. Kram

2010-01-24 @ 23:48:51
URL: http://delaem.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0