Gott nytt år

Det nya året började som vanligt med buller och bång, i form av massvis med raketer :) Tolvslaget är allt bra härligt. Tidigare på kvällen var vi hemma hos Nicole, åt lite middag och sen kom det massa folk. Vi lekte Sista minuten börjar nu, och mitt lag vann fett! =) Efter tolvslaget tog jag bussen hem, tänkte det skulle bli skönt att lägga sig hyffsat tidigt. Men väl hemma insåg jag att mamma o pappas gäster inte hade en tanke på att gå hem ;P Det var fullt ös hemma, de sista gästerna gick kvart i 3 :P

Efter en natt med hostattacker, feber och snuva vaknade jag halv 12 (herregud, va längesedan jag sov så långt in på dagen ;P) Har suttit och tittat igenom ekonomin lite nyss och det ser inte ljust ut. Jag förväntade mig csn i slutet på januari men det kommer jag inte få så hela min budget sprack. Lönen jag kommer få från jobbandet nu under julen får, istället för att läggas på en ny dator, delas till hyra och resan. Min reskassa som startade på 16000 är nu nere i 11, eftersom jag trott att jag skulle få mer pengar än vad jag nu inser att jag kommer få...av de 11 ska pappa ha 4 till biljetten... Lite synd när man räknat med mycket pengar och så får man inte ens hälften. Vet inte hur de första månaderna detta året kommer gå ihop, vet en sambo som inte kommer bli glad eftersom han lär få betala hyran igen... Jag hatar pengar.

Nu har jag fått avreagera mig lite. Kul eftersom jag skrev att bloggen detta året inte skulle bli en klagomur. Första inlägget som skrivs blir ett klagoinlägg. Bra jobbat Susanna ;P


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0