Hemmasambo

Att vara arbetslös är inte direkt upphetsande. Frågan är om jag ska kalla mig arbetslös eftersom mina kurser börjar om två veckor. Men jag är ju iof arbetslös, eller arbetssökande, eller hemmafru, vad man nu vill kalla det. Oscar tycker om att kalla mig hemmafru. Latmask. Haha. Hemmasambo får det väl bli antar jag ;P

Jag hade planerat promenad med Sarah idag men hon var tvungen att ställa in, vilket passade ganska bra faktiskt eftersom jag springer till tvättstugan hela tiden så det hade inte blivit en lång runda. Jag går några smårundor mellan maskinerna istället. Har idag hittat min stegräknare, så den åkte på. Vår promenad igår va på nästan 12000 steg berättade Sarah efteråt. Hittills idag har jag gått 3411 steg. Blir ju några till eftersom jag har tre maskiner kvar att slänga i efter dessa. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.



Oscar tycker jag ska skaffa mig en hobby.. Han har nog rätt, jag kommer bli galen annars. Jag har scrapbooking på G, fick ett fint album av Monika från Guadalupe, so jag har tänkt göra till ett OS-album. Ska framkalla lite foton, fick ett mail om 50 gratis bilder och eftersom jag inte har några pengar så blir det ju kanon. Sen kan hända att jag får köpa några fina scrapbookgrejjer och några pennor. Men bilderna är ju gratis iaf :)

Någon som har något tips på vad jag kan göra om dagarna?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har sysselsatt mej med att baka, promenera, rensat bland kläder och skor samt papper och elektonikprylar. Snart är det påsk, så man kan ju alltid pyssla med något inför den. Putsa fönster, göra blomster och ljusdekorationer. Oj, det finns massor!!

2010-03-16 @ 15:16:02
URL: http://krakunge.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag och min kompis har nyligen tagit upp att sticka när vi får tid över. Det låter inte så upphetsande men är faktiskt ganska kul och finns många fina saker man kan göra :)

2010-03-16 @ 17:07:38
URL: http://josefina.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0