Hur ser min nya design ut?

Jag har suttit och pillat hela eftermiddagen på en ny design som jag hittade. Har pillat med kodmallar och stilmallar, har alltså int gjort designen från grunden. Sånt kan ju inte jag. Men det funkar jättefint på min dator och blir så himla snyggt. Men så gick jag och kollade på oscars dator och det ser jättekonstigt ut där, både i windows (ursäkta mig! explorer) och mozilla.... förstår inte varför. Hur ser det ut hos er? Såhär ska det se ut:



Update: Nu har jag nog listat ut problemet. Alldeles själv också för den delen ;) Texten som ni ser i headern på bilden blev för stor för läsarna därför hoppade designen snett. jag hade nämligen laddat ner ett typsnitt som jag tyckte va fint och passande i headern, men det tyckte tydligen inte andras datorer eftersom de kanske inte har detta typsnitt installerat, därför blev det konstigt. Så tror jag att det är iaf, och det säger jag utan vetskap om nånting som har med design att göra. Jag är nöjd över att ha åtgärdat problemet iaf =)


Kommentarer
Postat av: T

Windows är förvisso ingen webläsare.



Troligen har du "låst fast" somliga delar. Du har sagt åt texten eller bilden att hamna EXAKT DÄR. Och när någon annan sen har en annan skärmupplösning så lallar det iväg alldeles åt helsicke.

Just a pointer.

2010-03-21 @ 18:48:41

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0