Jag tror jag är som mamma ;)


Ny vecka och nya tag. Fortfarande inget nytt på jobbfronten, har skickat in två intresseanmälningar idag men på ams och offentliga jobb har inget nytt kommit in. Det börjar bli lite påfrestande att inte ha en plan, att inte veta hur livet kommer se ut efter sommaren, var jag ska bo eller vad jag ska göra. Ska jag söka kurser eller hoppas på ett jobb? Men jag vill inte ha fler studieskulder nu, jag vill ut och pröva vingarna. Jag har en känsla av att jag kommer hamna i skolbänken förr eller senare ändå, men inte än. Jag tror jag är som mamma ;) Kommer nog vidareutbilda mig om några år, kanske rent ut av byta bana. Men just nu vill jag bara göra detta, jag är socionom och det tänker jag vara några år. Måste bara få ett jobb först haha.

Imorgon börjar min kurs så idag har jag suttit och tittat på första föreläsningen och läst några artiklar om barnlitteraturens utveckling och de olika genrerna inom sagovärlden. Nu är jag sugen på godis, men ska försöka att hålla mig från att gå och handla. Får ju äta godis igen nu men det behöver inte betyda att jag ska.


Godis godis godis

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0