Mysdag blev shoppingdag

Idag har Oscar och jag haft en liten mysdag. Vi har inte spenderat tid tillsammans, enbart han och jag, på väldigt länge så dagen idag var välbehövd. Vi började dagen med sovmorgon, mysig frukost. Sen tvättade jag Oscars hår vilket alltid är lika uppskattat, han sitter i badkaret och njuter när jag pillar honom i håret. Haha. Sötnos.

Sen hoppade vi in i bilen och for till Norrköping, vår gamla hemstad. Vi hade tänkt strosa runt nere i stan, kanske köpa en glass, gå runt strömmen och mysa. Men när vi kom dit blåste det mycket mer än i Linköping, lite smårått ute så det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Så vi tog vägen förbi Media Markt, tänkte jag skulle kolla på en dator. Hittade ingen dator där, däremot köpte jag mig 4 filmer :) En box med tre väldigt susanniga äventyrsfilmer och sen äve Bröderna Grimm som jag velat se länge :)

 

 

Vi fortsatte till Elgiganten, tänkte undersöka de affärerna som låg i närheten. Ingen dator där heller. Vidare till Expert. Där fanns det en dator. Det blev den datorn! Jag har köpt mig en ny laptop ääääntligen! Jag studsade ut från Expert så glad jag var :) Men när jag kom hem och packade upp den så var det inte rätt dator. Såå sur man blir då. Jag hade köpt en vit dator, men den i kartongen var svart. Blev så besviken, hade ju planerat att sitta och pilla med den hela kvällen ju. Så nu får jag ringa till expert imorgon och be att få den riktiga :P haha. Ändå frågade vi flera gånger om han var säker på att det var rätt dator. haha. jaja, även den bäste kan göra fel och jag måste erkänna att killen som hjälpte oss var den bästa säljaren jag någonsin stött på! Ärlig, tillmötesgående och trevlig, med mitt behov och önskemål i centrum. Det gillas. Så en eloge till honom, men fyfy för fel dator :( Såhär ska min dator se ut:


Skärmen är svart, plattan vit och ovansidan är också vackert vit :) Så fin är den :) Bara jag får rätt dator först haha. Jag SKA ha den imorgon!!!

När jag hade hämtat datorn åkte vi och åt lunch, varpå vi stack in till centrum. Dumt nog om vi lagom till att de stängde. Men jag hann norpa åt mig en bikini som jag tittat på, på New Yorker. Så jag är ganska nöjd ändå :)

 

Vi körde även vägen förbi Willys och inhandlade lite saker till kvällens lyxmåltid. Det blir helstekt fläskfilé (marinerad *mums*), klyftpotatis, tsatsiki och god sallad :) Vin kommer nog slinka ner, och lite glass till efterätt. Sen blir det nog Bröderna Grimm som middagsunderhållning :) Naaajs.


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0