Tankar på morgonkvisten om..

*  ...  att vakna som en gamling. Varje morgon när jag vaknar är jag stel som en pinne och kan knappt röra mig, inte minst böja mig ner. Detta kräver lite egen morgonjympa som en annan pensionär och jag brukar hänga mig fram och rotera ryggen tills det klickar till nere i längdryggen. Sen är jag fit for fight igen. Men herregud, jag är 22 år, gammal dansare, gammal gymnast, rörlig i hela kroppen och så vaknar jag varje morgon stel som en pinne och måste kknaka mig ur ryggraden ;P Illa illa.

* ...  att ha matlåda med sig till jobbet. Hur många vuxenpoäng ger inte det? =D

* ... att vara avundsjuk på killen som hamnade mitt i tromben. En sak ni kanske inte vet om mig är att jag är oerhört fascinerad av tromber och tornados och har varit det sedan jag var liten. Jag har läst om Fujita-skalan, olika sorters tornados och tromber., skrivit skolarbeter om vindar och orkaner och suttit åtskilliga timmar framför Discovery Channel och fascinerats gång på gång av tornadornas otroliga kraft. Det står på min "Att göra innan jag dör -lista" att jag ska ha sett en tornado live, på avstånd, innan jag dör. Och nu med alla dessa tromber som varit i Sverige denna våren så kanske den drömmen besannas!

Kommentarer
Postat av: nadia

jaha okej, men vad trevligt !

jag älskar och dansa och har gjort det i typ 12 år, det är ju grymt roligt. jag har testat typ allt, men mest kör jag på hiphopen just nu. men jag har fått lägga av ganska många danser pga skador, det är jättetrisst. vad dansade du ?

2008-07-01 @ 09:41:21
URL: http://nadiaahagberg.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0