Världens minsta flicka

På jobbet idag så satt jag och läste mass skvallertidningar, bland annat Se & Hör som hade ett reportage om en 15årig indisk flicka. Jag blev grymt fascinerad och läste nog reportaget två gånger. Vad är det då som är så fascinerande med denna flicka, jo: Indiska Jyoti Amge är 15 år, väger 5 kg och 55 cm hög. Hon lider av en genetisk sjukdom kallad achondroplasia som gör att hon inte växer som hon ska, tydligen ;P. I Indien kallar man henne gudinna och hon har redan spelat in en skiva med sin favoritartist och drömmer om att bli Hollywood-stjärna, något som hon alldeles säkert kommer lyckas med, med tanke på hennes situation - hon är verkligen speciell och orginell framför allt.

Hennes skoluniform är gjord av en dockmakare, henne skolbänk är specialgjord och hon har bäst betyg i sin klass. Det som brister i längd och tyngd tar hon igen med sin stora charm. Kolla bara på henne!! =)



     

Kommentarer
Postat av: nadia

jaja okejokej, så kan det vara !

jag såg att du gillade bounce, har du varit på deras sommarläger ?

2008-07-01 @ 20:59:46
URL: http://nadiaahagberg.blogg.se/
Postat av: nadia

jag tror faktiskt inte att man kan bli förgammal för det. jag var där förförra året, och det var så sjukt roligt alltså !

2008-07-02 @ 18:51:33
URL: http://nadiaahagberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

rätt otroligt faktiskt :)

2008-07-02 @ 22:26:59
URL: http://viduvet.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0