Suzy's back in town

Hemma i Helsingborg igen efter några dagar i Göteborg. Det har varit händelserika dagar vill jag lova, träffat släkt och barndomsvänner, shoppat loss och sett Sverige åka ur EM. Besvikelse självklart men så som de spelade mot Ryssland så förtjänade de inte ens att gå vidare. Det hade svidit mer om det hade blivit en förlust som den mot Spanien till exempel. Men mot Ryssland hade Sverige ingen kämparglöd, man såg väldigt lätt vilket lag det var som verkligen ville vinna, och inte va det Sverige iaf.

Vi åkte upp med pappa tiiidigt på tisdagmorgonen och släppte av honom på jobbet innan vi körde till farmor och fick frukost. Min stackars farmor har haft ryggskott, bäckenbenet har fått sig en rejäl smäll och sitter förmodligen lite fel så hon har så himla ont. Tycker så synd om henne. Efter frukosten stack syster och jag till vår kusin Marcus som blev pappa till Isac i november. Fick gosa lite med världens sötaste lilla pojke. Ja Isac fick sig några kramar oxå ;P haha.
Efter det stack vi ner till Allum en snabbis, käkade lunch och kollade lite affärer. Sen br det av hem till Ulrika och småpojkarna Jonathan och Viktor. Ulrika är också en kusin till oss och hennes söner är 3 år resp. 9 månader.

På onsdagen åkte vi först och hälsade på farfar och leif på kyrkogården. Har inte varit där på hur länge som helst, lite dåligt samvete har jag allt för det. Alltid lika jobbigt att åka dit, vill så gärna kunna prata med farfar och berätta om mitt liv och allt annat som händer... men det är lite svårt. Jag pratar och hoppas att han lyssnar iaf. Saknar honom så.
Efter det åkte vi till stan för en shoppingrunda. Hittade ingenting mer än ett linne och lite underkläder. Va grymt besviken, för jag hade ju förväntat mig att shoppa loss.. Men det gjorde jag igår (torsdag) istället. Eller, jag shoppade egentligen inte så mycket. Köpte en myströja, en bh och en klänning igår. Bilder kommer =)

Det var de dagarna. Bilder kommer som sagt. Sofia tog en del med sin kamera och ska be att hon skickar över dem till mig så fort som möjligt. De bilderna jag tagit med min mobil kommer om en liten stund.

För övrigt så har jag fått prakitkplats och jag är så lycklig just nu. Vi har hört väldigt länge nu att inga skolkuratorer vill ta emot oss eftersom vi är för unga (jag och två andra tjejer). Bullshit säger jag då. Är man gammal nog att komma in på en universitetsutbildning så ska man fan va gammal nog att få en praktikplats där man vill vara. Helt sjukt. Har blivit dissade av hur många ställen som helst. Jag sökte skolkurator, familjerätten, ungdomsmottagningen, familjehem och alla de ställena ska man vara över 25 år. Helt sinnessjukt. Detta kallar dem en universitetsutbildning och så får vi som är under 25 nöja oss med restplatser på försäkringskassan, försörjningsstöd och såna ställen. Såå dåligt.
men när jag öppnade min inkorg imorse så låg där ett mail från min handledare där hon skrev att hon hade hittat en praktikplats till mig hos en skolkurator i Norrköping. Jag är så glad nu så ni fattar inte!!!! Men samtidigt så blir jag ledsen för Emma och Elins skull som också ville ha det. Jag hoppas verkligen att ni två också får bra platser och att ni kommer att trivas bra!

Nu ska jag ladda upp bilderna och sen göra något annat än att sitta här tror jag. ;P

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0