Osäkerhet..

Va precis inne på Elins blogg och läste där. Hon har lagt ut en yrkesförklaring om vad en socionom är för något, vad vi gör osv. Jag blev riktigt rädd när jag läste den... jag vet inte om jag vill detta längre. det lät inte roligt när jag läste det. Jag tror att jag har valt fel utbildning. Vad gör man då? Har redan gått hälften av utbildningen så det känns som slöseri med snart två års utbildning om man kastar bort det... men vill jag gå klart en utbildning som jag inte vet om jag vill använda mig av sedan och då ha 250.000 kronor i skulder? Men vad ska jag göra istället? Vad vill jag göra av mitt liv? Jag hatar att jag är så här velig, velade med litteraturvetenskapen och den hoppade jag ju av. Ska jag verkligen ge upp detta också? Tidigare var jag superglad och nöjd med mitt val och trodde till 100% att jag valt rätt och nu är jag jätteosäker. Just nu känns det inte som om jag vill göra någotnting, ingetning känns 100%. Lärarutbildningen som jag tidigare varit så inställd på känns inte heller rätt... Åh, jag vet inte. Visst kommer det bli superintressant att jobba som socionom, det känns ju bra att hjälpa människor... men tycker jag att det är roligt nog? Ett jobb måste vara givande och roligt. Det är tur att socionomyrket är så himla brett. Jag kommer inte att orka att börja om på nytt igen. Jag får bli socionom. får prova på det under praktiken till hösten och se om det känns rätt då. Gud va jag är velig. Hatar detta. Men vad gör man när ingenting känns rätt längre?

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0