Höst?

det är typiskt höstväder i Norrköping. Riktigt tråkigt. Det blåser, himmeln är alldeles grå och gråter. Kallt är det också, eller snarare rått. Ca 10 grader. Var tog sommaren vägen? Det var så otroligt varmt för en vecka sedan. Temperaturen har droppat ca 14 grader på bara några dagar. Helst ofattbart. Men iof är det bättre att det är kallt och regnigt nu än i sommar. För jag orkar inte med en regnig sommar till. Nog för att jag slipper kiosken i sommar och det är skönt att min inkomst inte hänger på vilket väder det blir, men ändå. Jag vill ha varmt och soligt väder. Riktig sommar. Sån sommar som det alltid va när jag var liten. Det är oroväckande hur klimatförändringarna påverkar våra årstider. Ändå sitter vi på rumpan och säger: äh, jag tar bilen idag också så kan jag sova lite längre. Alla gör så.

Ingen kan göra allt. Men alla kan göra något.
Kom ihåg det. Rädda vår planet.
Rädda vår sommar.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0