Lägenhet i ljus

Det är Stad i ljus är det inne i Norrköping nu från advent och fram till ljus, kanske till och med längre - jag vet inte. Lägenhet i ljus är det här hemma hos mig och O. Idag har jag satt upp julgardinerna som måste fixas till... de va alldeles för långa så jag fick nåla upp dem. Symaskin äger jag inte så det får nog bli bara nålar där tror jag. Sen hade jag köpt 45' breda gardiner istället för de vanliga 33' som jag brukar ha. Så hängena i gardinstången passar inte riktigt som ni kanske ser så det ser lite korvat ut. Ska inhandla detta på stan idag tänkte jag. Efter det ska jag stryka gardinerna ;P De har massa vikmärken efter kartongen och det är inte så vackert =P

I övrigt har jag tagit fram juldukarna, löpare såklart till mina små bord. Ljusstakarna, adventsljusstaken och ljusljushållarna är också framme. Tomtar och annat skippar jag i år tror jag. Ska ju ändå bara vara hemma i Sverige till den 16 december, sen väntar jul i Thailand. Hela min familj är helt lyriska över att åka iväg. Jag är inte lika lyrisk ;P Vet inte varför faktiskt... Kan va för att jag saknar att fira jul på riktigt, det här blir 3e året hemifrån. Kan också vara för att jag aldrig riktigt längtat till Thailand som resten av världen gör. Förstår inte all hysteri kring Thailand? Det är säkert ett riktigt paradis och man har det underbar när man är där med kritvita stränder, klarblått vatten, exotiska frukter och massa söta och andra äckliga djur. Men ändå är jag inte riktigt 100 supersugen på att åka. Iof har jag inte motivation till mycket just nu så det kan ju vara det. Missförstå mig inte, jag är verkligen inte otacksam till att få åka på en drömsemester, men jag har så mycket annat att tänka på just nu som gör att jag inte har tid att vara superlycklig över att jag åker till Thailand om nästan exakt två veckor.

Ah well. Så här ser det ut i mitt vardagsrum just nu =) Lite mysigt eller vad?? =) Så nöjd.

Jag hoppas att ni ser att gardinerna och löparen på glasbordet matchar ;)



Mr O sitter och tentapluggar i fåtöljen. Så duktig han är =)


Kommentarer
Postat av: Esa

De blev väldigt fint måste jag säga :)

2008-12-01 @ 09:11:03

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0