Dagen innan veckans bästa dag :)

Idag är det torsdag! Det betyder att det är fredag imorgon, min absoluta favoritdag. Då har man hela helgen framför sig och allt man planerat eller valt att inte planera. Jag är fortfarande lite krasslig, men otroligt festsugen. Händer det något i helgen eller???

Idag har varit en hektisk dag, eller iaf morgonen va väääldigt jobbig. Jag hade en aning igår om att jag inte skulle möta jeanette i skolan som vanligt utan att vi skulle träffas hos Eva kl 9 för att ha lite fika med kuratorerna i spåret då en av dem har beräknad bebisnedsläpp på söndag och hon skulle då presentera vikarien och vi skulle mysfika lite. Men jag fick aldrig tag på jeannette igår, inte förens kl 8 imorse. Jag hade gått upp halv 8 för jag va hundra på att vi skulle ses 9, men i messet står det: Hos Eva kl. 8.30. Heeelvete tänkte jag då och fick slänga gröten som jag precis kokat, ta en sockerkaksbit som fanns kvar sen några dagar och ett äpple och sprang Apelgatan upp till hållplatsen och hann precis med bussen. Jag sprang dit på 3 minuter när det normalt tar ca 7 att gå. Kanske inte det bästa för mig som fortfarande är småkrasslig att springa, så när jag kom till bussen pep det ordentligt i luftrören på mig, inte världens skönaste känsla direkt. Men jag hann, och jag fick ytterligare en sockerkaksbit när jag kom fram ;P Tihi.

Mitt lilla projekt med min elev har tagit helt andra törnar de senaste dagarna och har gått från enkelt till grymt komplicerat. Men praktiken är till för utmaningar och för att lära sig och jag har två kanonbra handledare som hjälper mig så det kommer gå kanonbra =)

Nu väntar jag på att Oscar ska få tummarna ur så vi kan åka till H&M och få dem att fixa dragkedjan på hans jacka ;P Under tiden jag väntar är det One tree hill och Top Model ;D

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0