Söndag på ny tid

Det är ju helt underbart att vakna upp utsövd en söndag och ha fått ytterligare en timmes underbar sömn bredvid personen man älskar mest av allt. Vi har legat slimmade bredvid varandra i skedform hela natten lång och lyssnat på varandras andetag och gosat in oss i varandras varma famnar. Jag älskar min prins. Han är fantastisk. Nu har han precis åkt för att göra vår bil vacker igen. Igår gjorde de bara grundjobbet och idag blir det lite slipning och färgen ska på. Jag längtar redan tills han kommer hem i eftermiddag. Lägenheten är sig inte lik när han inte är hemma.

När jag vaknade imorse så hade jag en längtan av att komma ut och gå i skogen, få andas lite ren luft och känna friheten som man bara kan känna ute i skogen. Jag hår hoppfullt fram till fönstret för att se om vädret är på min sida men till min besvikelse så är himmeln gråtrist och vägarna blöta. Tråkig söndag. Istället för att vara kroppseffektiv så blir det till att  vara effektiv hemma i lägenheten istället, den ska nämligen storstädas - från golv till tak. Den ska skina. Tyvärr är vår grönsåpa slut så doften av ett skinande hem blir ganska tråkig och vanlig.

Gårkvällen va helt fantastisk mysig. Vi lagade otroligt god mat - fläskfilégryta och klyftpotatis med god sallad och ett glas vitt vin. Det är sällan jag blir så nöjd med min mat som jag blev igår. jag åt två riktigt stora potionern och låg smällmätt i soffan efter det. Maten följdes av glass och chips och jag hade faktiskt inte dåligt samvete. Nog för att jag skulle kunna gå ner i vikt och få en plattare mage så är inte det det viktigaste i världen. Det viktigaste är att leva, och vad vore livet utan just glass och chips? Väldigt tråkigt skulle jag vilja säga. Sålänge man tränar och trivs med livet, vad är det då för fel med att njuta under helgerna? Jag har tur, för det finns en matlåda i kylskåpet med mat från igårkväll. Har inte ätit någon frukost än så om jag väntar ett par timmar med mat och bara tar en grapefrukt och ett glas proviva nu så blir matlådan min och jag får njuta av min goda gryta igen. Måste försöka komma ihåg hur jag gjorde den och skriva ner. Jag skulle kunna äta den varje dag.

Nej ni, om en timme börjar Gilmore Girls och då brukar jag sitta bänkad vid tv:n, fram tills dess ska jag vara väldigt effektiv och hinna med så mycket som möjligt i lägenheten så jag känner att jag kan ta en liten paus för att äta lite lunch då. Nu blir det först grapefrukt och sen städ.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0