Äntligen helg!

Äntligen fredag. Åh vad jag älskar mina fredagar. Man vet att man har en hel helg utan skola/praktik/jobb framför sig (oftast). Men sen när söndagkvällen är här undrar man varfan helgen egentligen tog vägen ;P Jag är duktigt trött idag måste jag säga, har ont i huvudet och i ögonen. Men det har varit en mycket givande dag på praktiken - har fått hålla mitt första samtal själv! Min handledare va inte ens med i rummet. Och visst, det va lite skrämmande, men jag gör det hellre utan min handledare för då had det nog kännts ännu mer pressat än vad det redan gjorde. Men när jag sitter bredvid henne och lyssnar på de samtalen som hon håller i så känns allt så självklart som hon säger. Hur hon ställer frågorna, hur hennes kroppspråk är, hur hon reagerar på det eleven/föräldern säger. Så kompetent. Men självklart ger övning färdighet och hon sa idag att jag ska få börja att ha samtal nu och kanske till och med få en egen elev som jag ska följa under terminen och det känns både roligt och skrämmande =)

Nu har vi Petter på besök, Oscars lillebror. De håller på att fixa mat i köket och jag har äntligen satt mig ner för att få vila lite efter städning och handling av godsaker till kvällen. Det är helt sjukt va dyrt det är i vår närbutik Tempo. 2 liter Cola, en chipspåse och en påse lösgodis gick på 82:- !!! Hade jag åkt till Willys hade det gått på max 40! Men är man sugen så är man och vad gör man inte när lillebror kommer på besök :) Imorgon ska grabbarna till Linköping och mecka med bilen och hitta på lite annat roligt tillsammans. Jag ska spendera dagen med att plugga tror jag, om jag orkar. Vill oxå gå en runda på stan med någon som har tid och köpa lite hösttröjor och höstkjolar. Sen på kvällen kommer Oscar hem med en hel drös pågar som ska sitta här och glo film och spela tv-spel och då vill jag verkligen inte vara hemma. Är det någon som har lust att gå ut på krogen eller gå på bio eller ut och käka eller något sånt?? Är det någon som vill leka med mig imorgon?


På söndag kommer pappa =) Vi ska gå på IFK Norrköping - Helsingborg tillsammans med Oscar, Martin och Linda. Ska bli riktigt kul. Sen antar jag att det blir lite mat och kanske en film på kvällen eller så.  Tyvärr stannar han inte så länge för han åker till Nyköping på måndag och ska jobba och sen kör han nog direkt till Göteborg igen. :( Men man får va glad för det lilla =)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack så mycket :) Vad snällt. Jaha, norrköping? Du ser nog kanske lite bekant ut tillochmed :)Jag pluggar till undersköterska nu, ska bli sjuksköterska en vacker dag. Ha en fin kväll.

2008-09-12 @ 22:24:21
URL: http://gliittertankar.blogg.se/
Postat av: Emilia

Sv; Hej! Den har jag köpt i våras på Lindex så jag vet inte om dom har den kvar. Kika på deras hemsida, har du tur kanske den finns på rea eller nått :)

Ha det bra!

2008-09-12 @ 23:45:58
URL: http://mumsrumpa.blogg.se/
Postat av: Emilia

Här är kjolen :)

http://www.lindex.com/se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9660&prodid=2080009&parentid=0&color=457077&NewView=true

2008-09-12 @ 23:46:59
URL: http://mumsrumpa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet inte.. Kanske bara liknar någon annan? Kan inte placera dig någonstans iallafall :)

2008-09-13 @ 09:45:07

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0