ART



Nu har jag tagit tag i mitt liv och satt mig och pluggat lite ART. Det är en sån otroligt fascinerande metod som jag hoppas kunna få arbeta med i framtiden. Har nu suttit en stund och läst ungefär halva det sidantalet som vi ska ha läst till på måndag och antecknat samtidigt om bakgrunden till metoden samt vilka metoder mot aggressivt beteende som är effektivt eller ineffektivt. Visste du att :
* 4% av amerikanska föräldrar misshandlar sina barn genom att tex bryta ben, bränna dem eller skaka så mkt att de får hjärnskakning ?
* 90% använder sig sporadiskt av aga, tex smiskar, daskar och slag ?
* aggressivt beteende är ett inlärt beteende, där hemmet är det mest betydelsefulla klassrummet för inlärning av detta beteende. Det ser man ju genom att aga fortfarande används i hem runt om i världen.

Nu har jag satt på ett varmt badkar som jag tänkte glida ner i tillsammans med boken och gå ner djupare i hur ART-metoden är utformad och vilka de olika stegen i behandlingen är. Jag är så frusen så det ska bli jätteskönt med ett badkar. Göra två flugor på smällen helt enkelt ;D


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0