Tak över huvudet

Fick en kommentar av kära Sara innan: Vad har hänt med bloggandet? och ja, det undrar faktiskt jag med ;P haha. Motivationen och blogglädjen ligger under strecket för vad som är normalt för mig, dvs. jag orkar inte :P Haha. Eller så har jag inget att skriva om. Innan kunde jag skriva flera tomma inlägg som handlade om ingenting istort sett, men nu känns det bara som a waste of time. All min lediga tid går just nu åt till att inte försöka tänka på c-uppsatsen ;P Jag blir galen på den snart. Jag vill bara lämna in den och ha den godkänd nu och få sommarlov så jag kan åka hem till Helsingborg och umgås med alla söta där och jobba och tjäna mina pengar så jag kan ut o resa efter examen.

Men idag har jag faktiskt något att berätta om. Vi va på lägenhetsvisningar på tre lägenheter i Linköping i tisdags. Två av de tre vi tittade på va väldigt fina, den ena med både tvättmaskin och diskmasking och jättefina träluckor i köker, men den va för dyr för oss. Den andra är jag helt såld på. Jag vill bara ha den! Det är fina grymt fina tapeter i hallen, helt okej tapeter i sovrummet och lilla rummet. Vardagsrummet behöver tapetseras om och köket...ja, jag har inte bestämt mig om det är fina tapeter eller inte. Det är bruna tapeter med mönster på. Om man inreder det snyggt så kan det nog bli riktigt bra, tapeterna känns väldigt 50tal, även fast det är nya tapeter (sen i höstas), men modernt 50tal. Kan ju kanske vara coolt. Lägenheten har bra planlösning, badrummet var det färschaste som vi har sett i de lägenheterna, balkongen finns vid sovrummet och är mysig, det är stora fönster i hela lägenheten vilket gör den ljus och fin. Jag är så sugen på den. Det tråkiga är att den ligger i Ryd. Det är inte världens roligaste område, men å andra sidan är det billigt, det ligger nästan precis vid skolan och vi ska bara bo där till juni/juli nästa år. Ska bara försöka övertala min andra hälft om den också. han är orolig för bilen, och det kan jag förstå. Vissa har fått sina bilar stulna och repade där, så ett garage är ett måste för oss. Hoppas det går att fixa!

Nej, nu måste jag fortsätta med c-uppsatsen från helvetet. Trötta mig.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0