Ny (?) trend; swopping

Efter en snabb överblick över Aftonbladets artiklar för dagen fanns där inte mycket av intresse att skriva om. Där fanns självklart den tragiska flygolyckan i Buffalo och det faktum att Christine Schürrer kan få sitt straff i Tyskland istället för Sverige.. Men ingen av dessa nyheterna föll mig i smaken så jag fortsatte bläddra ner på sidan tills jag kom till rubriken:

Senaste trenden: Swopping
"Nu byter vi istället för att köpa nytt"

Nytt. Pyttsan :P haha. Jag och mina vänner har haft klädbytar-partyn i flera år och det är ett roligt och billigt sätt att uppdatera sin garderob. Man slänger ut det man inte vill ha och tar det man vill ha från någon annan. Superbra, Superbilligt och Superkul. Det är något som alla borde testa. 

- Swopping blir jättestort och är 2009 års stora trend. I grunden är vi trötta på konsumtionshysterin men vill ändå ha nya saker, säger Stefan Nilsson, trendanalytiker på Trendgruppen.

Fantasin är det enda som sätter gränser. Allt går att byta: barnleksaker, elektronik och så klart möbler och kläder. (Aftonbladet)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0