Jag är hungrig.

Jag är svinhungrig. Min mage kurrar och det blir inte mat än på typ 5 timmar eller så. Gah. Både frysen och kylen är helt tomma. Det enda som finns är mackor och nudlar. Men hur kul är det. Dock lindrar det hunger lite. För en stund iaf. Det skulle finnas sånt bröd som det finns i Mio min Mio - bröd som stillar all hunger.

Det blev ingen träning idag. När vi kom till Friskis alla fyra så sa de där att skolans träningskort inte va färdiga än och att vi inte fick träna utan att betala. Men nog att man betalar 80 spänn för att styrketräna en timme? No way. Så vi gick snällt hem igen.. Fast först gick vi inom Lush och luktade på alla badbollar och tvålar. Hittade en riktigt julig badbomd, en röd med glitter på. Räckte att vi petade lite på den så fick man massa rött glitter på fingret. Hur kul är det då att lägga ner en sån badbomb i badkaret? Bli helt rödglittrig och få ta en extradusch eller två för att få bort allt...och vilka ställen man kan få in det då :P Inte roligt.

Suttit och kollat lite på vad det kan tänkas finnas för sommarjobb åt mig i sommar. Sista utvägen är verkligen att ringa och be att få personlig assistent igen på samma ställe som sist. Där kan jag nog få eftersom de känner mig nu och va nöjda med mig sist. Men det är ju inte det jag vill. Tycker att sommaren är till för att testa nya saker och vidga sin kompetens, gärna testa på saker man inte gjort innan. Just nu är jag sugen på att jobba på korttidsboende med barn och ungdomar. Det är iof också handikapp men arbetet är inte på samma sätt som att vara hemma hos någon, här är man där de bor. Det är temporärt boende för dem, så någon gång är det nytt för alla. Skulle vara roligt att testa på.

Nej, nu måååste jag verkligen ta något att äta. Sen ska jag sätta mig och skriva inköpslista på allt vi måste handla idag. Kul?

Kommentarer
Postat av: Ida

Åhh, Mio min Mio. Underbar film, precis som de flesta andra sagor av Astrid Lindgren..



Lycka till med sommarjobbsletandet!

2009-01-09 @ 21:56:31
URL: http://idamariellewalfridsson.blogg.se/
Postat av: Andréa

Hej du ;) Är du intresserad av smink? Eller av att bara läsa i allmänhet? Kolla in min blogg. Kommentarer uppskattas!!

2009-01-10 @ 14:20:24
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0