Mot nya mål?

Sitter här och försöker hitta sommarjobb för sommaren. Såklart. När annars ska man ha ett sommarjobb? Haha, men ni fattar :P Har skrivit ut lite intresseanmälningar som jag ska skicka ut, bland annat till korttidsboenden i Helsingborg. Lite sugen på att jobba på någon lägerverksamhet där nere också men samtidigt så bor man ju borta under större delen av sommaren och an vara hemma typ 15 dagar på hela sommaren, inte riktigt så jag vill spendera min sommar i Helsingborg. Därför försöker jag hitta något närmare Helsingborg så jag kan åka hem efter avslutad dag eller liknande. Kom att tänka på det lägret jag va på som 12åring - Musik och drama lägret. Det va bara en vecka. Då kan jag alltså vara hemma på helgerna. Men jag vet inte om de har kvar det. Så jag gick in på Sundsgårdens hemsida och där hittade jag det!! Inte lägret utan en utbildning som jag hade älskat. Egentligen två utbildningar; den ena utbildningen heter Assistans och med den kan man jobba antingen som personlig assistent eller elevassistent. Elevassistent har lockat mig jättelänge, då får jag vara i skolans värld, vara lite av en lärare och hjälpa ett barn som har ett handikapp. kan det bli mer perfekt för mig??? Den andra utbildningen hette Teckenspråk och i beskrivningen stod det såhär: kurator med möjlighet att arbeta med personer som är döva. Sweet. Tror att båda är ettåriga eftersom det är folkhögskola. Spännande. Nu har jag något jag kan göra när jag flyttat hem om jag inte får något jobb. det bästa är att båda kan gå som distans så jag kan jobba samtidigt :)

Men vi får väl se hur det hela utvecklar sig!

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0