Bra start på dagen :)

Nu ringde hon från vård-och omsorgsförvaltningen :) Det blir jobb där i sommar. Det känns bra. Hon är så otroligt gullig, hade ju henne som enhetschef förra året också så hon känner mig. Hon frågade mig: "Har du inte fått något annat sommarjobb inom det du är utbildad till? Nää, guud va tråkigt. Jag förstår att du är besviken, de tär klart man vill göra det när man får chansen. Va tråkigt för dig. men bättre för oss för vi vill så gärna ha dig här i sommar också susanna!" Hon är superdupersöt. Ska träffa henne på måndag och se lite va de har för jobb till mig i sommar :) Jag kommer faktiskt att gå dit med två krav detta året, av saker jag lärde mig förra sommaren: Heltid (i den mån det går, fick skrapa ihop mina timmar förra sommaren hos olika brukare och kom ändå inte upp i jättemycket jobb) + att jag vägrar jobba med någon som har epilepsi igen. jag har alldeles för mycket negativa erfarenheter av det och jag vägrar gå omkring och jobba med någon där jag bara väntar och är skiträdd för att personen ska klappa ihop och få ett anfall. jag är så himla rädd för det. Det låter kanske mesigt för någon som är socionom snart men jag fixar verkligen inte det!!!!

Men det är sommarjobb iaf och pengar, vilket innebär att jag kan fortsätta planera för min kanadaresa nästa vår :) weee. Satt igår och tittade på olika möjligheter att jobba som volontär och det finns så mycket roliga saker, bland annat att jobba i skolor och vara studiehjälp (tutor), arbeta på barnsjukhuset och massa annat spännande. Dessvärre står det att minimum för jobb på de flesta ställen är 3 månader och jag ska bara vara där i 2 månader. Egentligen bara 1,5 för jag vill ju vara en vecka i toronto och en vecka i seattle oxå.... Men jag håller fortfarande mitt hopp till att få plats på OS. Men då kanske jag ska skicka in min ansökan... :P

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0