Changeling

Igår va Filippa över på filmkväll som tidigare nämnt. Först tittade vi på Heartbreak Hotel och käkade köttfärspaj. Sen kollade vi på Changeling och åt glass :) Heartbreak hotel är ju en klassiker och Changeling var hemsk men bra. Den handlade om en kvinna som på 1920-talet får sin son bortrövad i los Angeles. När polisen säger att de hittat honom, kommer de hem med en annan pojke som säger att han är hennes son. Men mamman (som spelas av Angelina Jolie) vet om att det inte är hennes son och hon startar en kamp mot klockan för att hitta sin son innan det är försent. Hennes kamp försvåras av att myndigheterna inte vill erkänna att de gjort fel och istället lägger skulden på mamman och anklagar henne för att vara psykiskt sjuk och att det är anledningen till att hon inte tror att pojken i hennes hem är henne son.  Det är sånt här som får mig att inse varför jag valde att läsa till socionom, för att såna här misstag inte ska hända. Nu va ju detta på 1920-talet och privatpersoners inflytande i rättsmål och andra processer är betydligt större idag, som tur är. Både Filippa och jag så otroligt frustrerade av filmen och grät och skrek åt tv:n och de jävla poliserna ;P Haha. det är kul med filmer som engarerar en!

Nu har jag nyss kommit hem från en intensiv men kort dag i skolan med Elin. Vi är snart färdiga med vår litteraturöversikt och det känns jätteskönt. Vi har bara diskussionen kvar och den ska vi skriva på måndag. I helgen ska vi läsa igenom vårt arbete hittills och komma med förslag till ändringar samt titta på vad vi kan ha med i diskussionen.

Skönt med fredag. En skön och lugn kväll ser jag fram emot. Med Så ska det låta kanske ;)
Men innan dess ska jag vara barnvakt ;P

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0