Påkörd

Oscar och jag blev påkörda av en bil när vi skulle till skolan imorse. Jag fick ont i handleden och blev väl egentligen mer rädd än skadad. Egentligen är inte påkörd det rätta ordet - påbackad är nog rätt. Haha. Vi gick längs Stockholmsvägen och ut backar en bil från en liten väg som kommer från en parkering bakom ett hus. Bilen stannar och vi tar det som att hon sett oss så vi börjar gå förbi. Då börjar kärringfan att backa, både Oscar och jag skriker till för att hon ska se oss men icke. Jag som går innerst får bilen på mig, den lilla vingen på bilen slår i min handled och jag bankade till med näven på bagageluckan på bilen i ren frustration. Oscar går med sin cykel och hinner hoppa undan med den, tror inte han fick någon rejäl smäll men tänk bara om han hade kommit cyklandes och hon bara backat utan att titta, vad som helst hade ju kunnat hända då. Idioter. vet man att man backar ut på en cykel och gångväg så stannar man och tittar noga innan man fortsätter backa. Inte bara backar utan att titta bara för att man har bilen full med ungar som skriker. Gah.

Anyway, väl i skolan fick jag gjort mina två sista artiklar och imorgon ska allt sammanställas och skrivas ihop till ett snyggt dokument som ska lämnas in på måndag. Kan inte fatta att det är fredag imorgon, redan. För min del blir det en väldigt lugn helg, säkert en del ensamt eftersom Oscar har tenta både imorgon och på måndag så han lär sitta och plugga hela helgen i Linköping. Så jag ska väl försöka hitta på något annat att göra. Någon som har något förslag?

Stort grattis till världens bästa Nicole som fått jobb! Är så glad för din skull, och speciellt för att du fick det jobbet som du verkligen ville ha!!! =) Då fixar du sommarjobb till mig nu då? ;)
De ringde från Toyota igår och erbjöd Oscar sommarjobb, så nu är det bara jag kvar. Alltid denna terror inför sommaren.

Kommentarer
Postat av: Em

Jag får "storfrämmat" ifrån Småland i helgen. Om du vill får gärna sällskapa mig och mina vänner... Man ska inte behöva sitta själv på melodifestivalsfinalen. Tror att det blir en liten shoppingtur på lördag-dag om inte annat.



Kram...

2009-03-12 @ 16:54:02
URL: http://delaem.blogg.se/
Postat av: Nic

Du ville inte se Twilight när jag sa att jag skulle se den? ;P



Tack igen :D Jag vet inte om jag kan fixa sommarjobb till dig, vet inte ens om jag är kvar där själv då ens. ;P Men är jag kvar och vi söker så skall jag självklart rekommendera dig :)

2009-03-12 @ 20:15:57

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0