Det är mycket nu

Det händer ganska mycket just nu. Igår var en fullspäckad dag och fredagen lär väl inte bli annorlunda. Det är så när man flyttpackar. Igår var jag först en sväng med Elin i skolan för att läsa igenom uppsatsen som vi ska opponera på. Ska sitta lite mer med den i helgen om jag hinner och läsa den lite mer noggrant. Efter det gick jag hem och pussade lite på älsklingen, gick upp tillpizzerian med honom och käkade lunch på uteserveringen, va såå himla varmt och skönt. Filippa ville ha hjälp på vinden så jag gick över dit och hjälpte henne rensa och packa ihop där. Fick en stol till mitt datorbord, likadan som Oscar har och eftersom vi även ska ha likadana skrivbord så kommer vårt studierum se riktigt symetriskt ut :P Fick även jättefina guldiga ramar som kommer finnas i vardagsrummet :) Tack Flippis! Eftermiddagen och kvällen spenderades sedan hemma bland flyttkartongerna, packade ihop mina smycken, smink och andra assecoarer (hur fan stavar man till det? :P) Har rensat bland allt detta, slängt jättemycket gammalt smink och gamla halvtrasiga smycken. Mycket kommer jag att ge bort, annat slänger jag. Alla gardinstänger är nertagna så det ser kalt och tråkigt ut kring fönstrena nu.

Idag kommer jag fortsätta packningen i köket. Lämnar fyra tallrikar i var storlek som vi kan använda den sista veckan, blir inte så mycket disk då heller ;) Behövs bara en stekpanna och två kastruller och några bestick. Resten ska packas ner idag.

Ni kan även hålla utkik efter en tävling här på bloggen ;) Kommer upp senare idag :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0