Känns som lördag

Massor med pussar väckte mig imorse. Oscar va pigg och på gott humör och pillade mig i håret och pussade mig på halsen och kinderna för att få mig att vakna. Jag var riktigt trött men låtsades nog sova liiite längre för att det var så härligt. Vi låg och höll om varandra och lyssnade på radion ett tag innan vi bestämde oss för att gå upp. Nu ska vi strax äta frukost och sen ta tag i fredagens (känns som lördag) bestyr. Först blir det transkribering av den sista (!!=)) intervjun, kommer ta max två timmar tror jag, sen ska jag packa lite i lägenheten inför flytten och sen blir det nog till att springa över till Filippa, smeta in sig i lite solkräm och pressa på balkongen. Passar på med bestyren innan hon vaknar ;)

Igår va oscar jag och filippa borta vid folkparken och tittade på majelden. Det var svinkallt men efter ett tag domnade kroppen av, lagom till att de satte på brasan och det blev varmt och skönt. Filippa hade med sig Nixon som i vanliga fall brukar vara ordentligt kaxig, men det va han inte igår haha. Han skakade som ett asplöv så Filippa och jag turades om att hålla honom i famnen för att lugna honom. De smällde av en del fyrverkerier vilket var droppen för honom och vi begav oss hemmåt. Väl hemma kastade jag och Oscar oss i soffan och zappade förbi alla tråkiga torsdagsprogram. Varför är det bara tråkiga program på torsdagar? Kl 23 började Storm chasers på Discovery, ett av mina favoritprogram eftersom jag ända sen jag var liten varit grymt fascinerad av tornados. Har skrivit ett o annat arbete om det under mina skolår, haha. Men jag va så jäkla trött igår att jag somnade i soffan efter bara en kvart in i programmet.

Nu blir det frukost :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0