Mysarhelg

Igår kom min mormor och bertil på besök :) Det regnade på morgonen men strax innan de kom sprack det upp och blev alldeles klarblått och riktigt varmt. Mätaren visade på 23 grader. helt fantastiskt. Så efter en lunch i lägenheten satte vi oss i bilen och åkte ut till Gullhäll för en fika tillsammans med Oscars mormor och morfar och även lillebror Petter. Vi satt där i solen och njöt av värmen, fikade äppelkaka som jag bakat och bullar och sockerkaka som Gunvor bjöd på. Helt fantastiskt underbart. På vägen hem mulnade det på lite grann men inne i Linköping sken solen fortfarande så vi spatserade runt lite och visade dem stan. När vi kom hem kom också regnet, men vad gjorde det när vi var inne :) Mormor hade med sig en jättegod köttgryta som vi mumsade i oss tillsammans med några glas vin :) Riktigt trevligt :) Blev även kortvisning från både min och deras resa.

 

Imorse bakade jag scones till frukost och sen började jag packa min väska. Imorgon åker jag från Linköping till Helsingborg, via en natt hos mormor i Fåglum och sen ner till Göteborg på tisdag förmiddag på något sätt. Där ska jag möta upp pappa och sen köra ner hans bil till Helsingborg :) Nu ska jag bara försöka lösa hur jag ska ta mig från Fåglum till Göteborg. Om de kan köra mig till Herrljunga eller Vara så kan jag kanske ta tåget därifrån ner mot allingsås och sen byta till pendeln där. Löser sig :)

 

Nu är väskorna packade, de första kläderna utvalda för den första tiden i skåne. Resten av mina grejjer hämtas vid två tillfällen. Ett helgbesök för min del i slutet på månaden då jag ska hjälpa oscar packa lite och resten av sakerna plus alla möbler och sånt tar vi vid flytthelgen.

 

Men nu blir det strax promenad med Maria. Sen tvätt vid 16 och myskväll med Oscar efter det. Mormor och Bertil är iväg på en liten övernattningstripp med ett par vänner här i stan. De hämtar mig imorgon och sen drar vi mot Fåglum vid lunch imorgon :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0