Piffning

Idag agerar mamma och jag frisörer och sminköser. Lillsyrran ska på studentbal. Solen lyser än så länge och vi hoppas att det håller i sig hela dagen. Lisa har en underbart fin balklänning som hon ska ta på sig senare. Men först är det som sagt dags för frisyr och sminkning. Både jag, mellansystern och nu Lisa har gjort vid oss hemma med mamma. En mysig tradition istället för att lägga dyra pengar på håruppsättningar som blir alldeles för mycket och sminkningar man inte blir nöjd med. Jag är en budgetmänniska som inte lägger mycket pengar på såna saker, jag tycker det blir bäst när jag får göra det själv. Däremot så har jag sett massor med snygga sminkningar och håruppsättning av folk som gjort det hos en frisör men jag är alltid rädd att jag ska lägga mkt pengar och så blir det bara pengar i sjön för att man inte blir nöjd och så är hela balen förstörd. Så resonerar jag, vet att andra resonerar annorlunda. Men nu måste jag fortsätta med Lisa. Har ni tur så kanske ni får en bild senare :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0