Det börjar gå åt rätt håll

Oscar har fått jobb! Han fick beskedet i onsdags, så jag åkte dit direkt efter jobbet för att fira med honom och hans familj. Det blev kinamat på krogen i Ängelholm. Mumsigt värre. Innan jag åkte hann jag skicka in fyra intresseanmälningar på lägenheter. Dock har jag inte hört något om dessa ännu. Jag hoppas dock att vi kan få en lägenhet snart nu, så vi kan börja vårt liv igen. Jag längtar efter sambolivet, närheten och mitt eget hem. Ett hem där jag kan få göra som jag vill. Jag vill inreda, tapetsera, inhandla och fixa och dona. Ett eget hem att komma hem till efter jobbet.

Just nu sitter jag i pappas morgonrock i soffan. Den luktar pappa. Den är stor och mysig i fleece. Jag trivs i den. Har suttit i den nu i ett par timmar i soffan och bara varit. Sov till 11, vilket jag inte gjort på flera flera veckor. Något jag behövde, efter flera veckor av 6.15 alarm och 9 alarm på helgerna. Sköönt. Kroppen är sliten. Huvudet är inte riktigt vaket ännu, kan vara ett resultat av de drinkar jag drack igår hos Nicole. Vi hade tjejkväll med pizza och god dricka, framför Idol.  Det blev tjejsnack, headbanging, 8 och massa skratt. Precis vad jag behövde. Dock följde inte kameran med :( Kanske dyker det upp något foto från Nicole senare.

Idag ska jag spela bowling med Oscar och hans familj. Lillebror Viktor fyller år på tisdag så vi ska fira honom idag. Bowling står först på schemat alltså, sen blir det hem till dem på lite middag och mys :)

Nu måste jag ta tag i mig själv. Byta om från morgonrock till kläder, städa mitt rum och sen bege mig iväg till väla för inhandlande av present till lillebror. Trevlig helg allihopa!!

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0