It was an honest mistake..

Okej. Min syster klagar på att jag inte skriver något. Så nu måste jag skriva något. Jag vet att jag är dålig på det och jag vet att jag tillochmed sagt att jag skulle skriva en resumé för 2010, men vem fan pallar det liksom? ;P

Okej. Vad ska jag skriva om? Hmm... Det får bli ett inlägg om lägenheten idag då.
Vi flyttade ju in i mitten på december, men har inte kommit iordning ännu... suck. Mycket beror på att vi inte fick våra möbler fören 1 januari, sen drog vi till Thailand 10 dagar i januari och vi jobbar heltid - vilket gör att vi har kvällar och helger att fixa på. Sen har jag också en sambo som inte an bestämma sig vilka möbler han vill ha så då tar det liite längre tid. Haha. Men jag älskar honom ändå!

Vi har väl kommit så pass långt att hallen är färdig :) Hatthyllan sitter på sin plats, även byrån och välkommen-skylten är på plats och idag satte jag även upp tavlorna. Helt själv :) Det blev bara liiite snett, men vem bryr sig :) jag gjorde det själv så det blev skitbra =D





Så hallen är färdig iaf. Nu till sovrummet...som inte är färdigt.
Gardinerna är uppe, men inte upplagda ännu - så de har en snygg knut på sig just nu. Vi sover på en uppblåsbar dubbelsäng, med vår bäddmadrass uppepå. Så jag har haft konstant ont i ryggen i över en månad nu, men vafan :) Men inatt vaknade vi av att det kändes himla konstigt. Och ja, luften hade gått ur madrassen och vi låg som i en dal med sängen lutandes uppåt på var sin sida av oss ;P Förmodligen har madrassen gått sönder någonstans så luften pyst ur. Tur att jag ska åka till göteborg idag och hämta den ena sängen och sängramen så vi kan få vår egen jäkla säng någon gång!

Vardagsrummet är väl det som tar längst tid. Soffan är inköpt och ommöblerad ett par gånger. Oscar har köpt sin älskade projektor nu och väntar bara på sin duk. Inga tavlor är uppsatta ännu, inte heller hyllor - just för att vi bara nu precis har bestämt hur vi ska ha det. Så det blir en del att göra i veckan.

Så, nu har jag skrivit av mig lite Sofia ;) Nöjd? :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mega bra!

2011-02-05 @ 13:36:50

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0