Sommarledighet

Efter mycket funderande fram och tillbaka så fattade jag igår ett beslut. För att ni ska förstå beslutet så får jag nog börja från början.

Den senaste terminen har varit tuff, det har varit mycket att göra, en del konflikter och mycket slitande. Även på hemmaplan har det varit upp och ner. Jag vill inte gå in på detta för mycket för det är personligt. Men mycket har hänt som har gjort att jag inte varit mig själv. Jag har inte varit den glada och sociala Susanna som jag vet att jag är när jag mår riktigt bra. Små saker har blivit stora saker och det har såklart varit mitt humör och mitt välmående som inte varit i balans. När jag träffade min kommande chef inför sommarjobbet i april så var jag den glada susanna som såg fram emot en sommar på gruppboendet. Men allt eftersom tiden har gått har jag känt mig mindre glad, varit mindre social, varit trött och orkeslös och inte mått bra. Med lite olika händelser den senaste veckan och det som hände på jobbet min första natt gjorde att jag bröt ihop. Jag fick ångest, grät och sov inte på hela natten. Jag pratade med chefen om det här och det är verkligen tur att det finns chefer som bryr sig så mycket om sina anställda. Han önskade mig en trevlig sommar och hoppades att jag skulle känna mig bättre. Han gav mig sommarlov. För er som känner mig och som följt bloggen under alla år jag har pluggat vet att jag har pluggat på terminerna och jobbat alla somrar. Jag har som max haft två veckors semester per år, ibland inte ens det. Min kropp är trött och omotiverad. Den behöver vila och återhämta sig innan jag börjar på mitt nya jobb i augusti. Detta ger mig nu 5 veckors semester. Jag struntar i att jag inte kommer få pengar fören i slutet på augusti. Att må bra är så mycket viktigare än det. Jag finns tillgänglig att hoppa in och hjälpa till med diverse saker om det behövs. Men nu ska jag börja ta hand om mig själv och inte låta det här hända igen. Jag kände igår att jag hade gått in i väggen. Eller iaf var nära att krocka med den. Jag överdriver ibland här på bloggen haha, men vem gör inte det. Men med detta överdriver jag inte. Jag har haft det otroligt tufft på sistonne. Nu ska jag vara ledig. Jag är en sån person också som gör allt för andra människor, och ibland glömmer jag bort mig själv. Jag försöker hela tiden vara alla till lags - vad skulle hon säga om jag gjorde såhär? Tänk om det blir en konflikt om jag inte gör som hon säger nu? Så jag gör ofta saker som jag kanske inte vill bara för att vara andra till lags och inte skapa konflikter. Men nu struntar jag om det är folk som blir besvikna och tycker att jag ger upp för lätt, ni vet inte vad jag känner just nu och exakt hur mina tankar har gått de senaste veckorna. Jag gör detta för min skulle, inte för någon annan!

Tack till min fina chef som så snällt och lugnt lyssnade på mig och förstod mig och gav mig ledigt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ta hand om dig!! Det är klart att du ska vara ledig, det är alldeles för tidigt att gå in i väggen när man är 25 år (det ska man inte göra senare heller visserligen). Ta det lugnt och vila upp dig, det är du värd!! Det ska kännas roligt att gå till jobbet och efter ett välbehövligt sommarlov kanske det känns mycket roligare i höst! Ses om tre veckor!! Kramar

2011-06-22 @ 16:08:51
Postat av: vevve

jag känner igen det där. hoppas du känner dig bättre snart och vila upp dig ordentligt

2011-06-22 @ 23:05:24
URL: http://landemyr.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0