Det här med att byta däck...

Ja ni. Aldrig trodde jag att det skulle vara ett heltidsjobb att äga en bil. Jag börjar nästan ångra mitt inköp.. Den har varit superbra att ta mig till och från jobbet, men det är inte helt utan stress vill jag lova. Ett ständigt gnagande i magen att bilen faktiskt kan gå sönder vilken minut som helst ;P haha. Jag är inte van vid detta. När man lånar sina föräldrars bil har man alltid någon som tar tag i saker om den skulle gå sönder, men nu är det jag som måste göra detta. Fy va jobbigt det blev. Jag va tvungen att ringa runt och fråga vad 311tusen olika verkstäder skulle ta för ett kamremsbyte, sen höll två däck på att trilla av och bilen gick knaggligt och lät som fan. Och nu måste jag byta vinterdäck och med tanke på de tidigare däckproblemen så känns det nog bäst om någon professionell gör det :P Men inga däckfirmor har några priser på sina hemsidor.. och då måste jag ju ringa runt - IGEN! Jag som hatar att prata i telefon. Dagens i-landsproblem såklart men jag tycker det är bra att man ska kunna boka sitt däckskifte online men det står fan inte vad det kommer att kosta och jag tänker inte ge vad som helst för det.

Tänk när man kunde ta bussen till jobbet... det va tider det

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0