Det här med löning..

De senaste två dagarna på jobbet har varit hektiska. Jag vet inte vad det är med barnen alltså, de är otrevliga och skrikiga och allmänt uppe i varv. Detta är ju självklart inte alla barnen men många. Jag älskar mitt jobb och jag älskar barnen, det är givande varje dag att komma dit. Men jag kan inte hjälpa att bli himla trött och bara dimpa ner i soffan efter en lång dag. På mitt förra jobb kunde vi alltid märka av när det närmade sig löning. Barnen blev helt till sig och speedade. Mina kollegor hade studerat detta länge och det var alltid samma visa dagarna innan löning. Kanske känner barnen av/eller vet om att föräldrarna snart får pengar och att de då ofta får en ny leksak, får äta pizza och leva extra gott under några dagar.

Jag börjar undra om detta är återkommande över hela landet. Det skulle vara himla intressant att göra en riktig studie på detta. Klart att barn blir glada om de vet att de ska få en present, men det är inte bara det att de är glada - vissa är faktiskt rent ut sagt otrevliga. Jag förstår inte riktigt sambandet.... Om jag, när jag var liten, visste att jag skulle få en present - inte fan va jag otrevlig mot mina pedagoger eller kompisar eller syskon. Då visste jag ju att den presenten skulle brinna inne. Så hur tänker ungarna då egentligen? =S

Är det någon som känner av samma sak på sitt jobb?

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0