Morgonrutiner

Jag har inte bloggat på evigheter. Ska jag vara ärlig så har jag tröttnat. Jag varken läser eller skriver bloggar längre. Okej, jag kanske läser ngot inlägg emellanåt men jag tycker överlag att folk har blivit sämre på att blogga. Det är som att bloggens storhetstid är förbi för längesedan. Rätt skönt tycker jag som var rät beroende av bloggen ett tag.

Min guldstund under veckorna just nu är morgonen. Jag börjar aldrig jobba tidigare än 9, om det inte är något viktigt som händer på skolan. Måndag, onsdag och fredag börjar jag 10. Och jag har då helt underbara morgonar ensam hemma. Oscar kör halv 8 och då väcker han mig, jag masar mig tillsammans med täcket in i vardagsrummet och lägger mig i soffan. Där kan jag sedan ligga och titta på tv och vakna till, i ca en timme innan jag måste börja göra mig iordning. Tisdag och torsdag hinner jag oftast inte ligga i soffan så länge för då har jag bara en timme på mig att göra allt som ska göras. Så när jag börjar tio så har jag verkligen en skön susanna-stund :)

Dock har kanal 8 förstört min morgonrutin lite. De senaste fem veckorna har morgonen bestått av Våra bästa år, Cityakuten och En plats på landet. Men nu har de rört om det helt o hållet. De har tagit bort cityakuten, flyttat våra bästa år till 6.30 och satt in andra program istället. Världens i-landsproblem jag vet, men min älskade morgonrutin måste nu ses över... Jag gillar inte såna förändringar :P

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0