When dreams actually do come true

I november 2011 skrev jag ett litet kort inlägg om saker jag längtade efter. Såhär såg det ut!

I long for the day when..
Jag längtar efter den dagen då jag kan släppa alla mina bekymmer och bara leva. Jag längtar efter den dagen då jag faktiskt vet vad jag vill syssla med och kan få göra det också. Jag längtar tills den dagen då jag har en fast tjänst och slipper oroa mig om hur det kommer att bli sen. Jag längtar efter den dagen då detta har hänt och vi äntligen kan hitta ett hus på riktigt, att sluta drömma och faktiskt köpa. Sen finns det andra saker jag längtar efter men som är svåra att uppfylla om de första drömmarna inte slår in.


Jag kan nu konstatera att de flesta av dessa önskningar äntligen har slagit in! Vilken underbar känsla det är! Jag känner att jag hittat min plats i skolans värld. Jag har hela tiden varit så fokuserad på att välja "rätt" sida. Ska jag vara socionom eller vill jag vara lärare? Under det senaste året har jag insett att jag faktiskt inte behöver välja. jag kan göra båda och på det sättet få det bästa av två världar. Jag har hittat min plats som fritidspedagog. Jag får vara i skolans värld, arbeta med eleverna och stötta dem i deras inlärning men främst i deras sociala utveckling. Därför känns det så jäkla skönt att äntlige äntligen ha fått ett fast jobb! Efter sommaren kommer jag att börja min nya anställning i en grannkommun. Jag kommer att byta skola, arbetslag och elever vilket känns vemodigt men ändå väldigt spännande! :) Så här har jag faktiskt två drömmar som har slått in! Och jag vet ju att jag kommer att fortsätta utvecklas och kanske vidareutbilda mig mer inom området så småningom :)

Sen var det ju den här andra drömmen, den när vi äntligen kan hitta ett hus på riktigt, att sluta drömma och faktiskt köpa ett!

Vi flyttar in om tre veckor!

 

Behöver jag nämna att jag är rätt lycklig just nu!? :)


Kommentarer
Postat av: Birgitta Ottosson

Hej min älskling sedan 26 år tillbaka. Så lik Du är Din mormor. Du har så lätt att uttrycka DEj, om önskningar, om framtid, om längtan. Jag skriver också mycket, som du ska få läsa så småningom, men det blir ju mest om hur livet blev, förstås. Nu har jag inte några speciella önskningar längre, jag har det så bra och jag trivs så gott. Trots allt blev det bra till slut. Jag har ett nytt liv och B är min trygghet nu. Han bryr sej så mycket om mej, trots sjukdom. Man ska vara tacksam för det man har och njuta så länge det går. Jag önskar dej/ Er allt gott och jag är så glad för Din skull, både över att Ni nu fått ert drömhus och att Du nu fått det jobb som Du drömt om. Grattis än en gång!!!! momo

2012-06-18 @ 21:28:42

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0