Helgens bravader

Tänkte att jag skulle delge alla hur min helg tillsammans med mina föräldrar och Oscar har varit. Berättade lite i tidigare inlägg men det va ju inte så utförligt. Vi kör dag för dag, så får ni se hur en helg kan se ut med familjen Jakobsson ;)

Fredag: Va i skolan fram till kl 15. Åt en mysig lunch tillsammans med Petra och Ludwig och hade sedan en kanonbra föreläsning om barnsamtal. Elin och jag fick ut mycket information som vi kommer att ha användning av i vår b-uppsats vilket är superbra. Däremot sa de emot sig själva på ett par punkter. Vi va ju på intervju med en kvinna på socialkontoret centrum i måndags och en av föreläsarna arbetade även på det kontoret. Därför fick vi lite dubbeluppgifter, men även detta är ju bra för vårt arbete - att kritiskt kunna granska den data vi får in via intervjuer.

Väl hemma efter en förvånandsvärt rolig och lätt dag i skolan, efter alla dagar i veckan som varit jobbiga och tråkiga, så åkte jag hem för att ta tag i storstädning av lägenheten. Blev klar ca en timme innan mamma och pappa kom körande från Helsingborg. Oscar kom hem nästan samtidigt som dem och han satte då på grillen där han grillade hel fläskfilé som legat i marinad ett dygn. Till det åt vi rotfrukter i ugn, stor sallad, lite småplock i form av marinerade vitlöksklyftor och lite annat, och vi drack ett gott vin :) Jättemysig kväll hade vi och vi tittade även på film.

Lördag: Vi gick upp vid 9 tiden och åt frukost. Pappa hjälpte mig och Oscar med deklarationen, verkar som om jag får 1600 tillbaka i december. Alltid något ;P Men jag känner ett par stycken som får betydligt mer tillbaka och det redan nu i vår. Men eftersom jag hade enskild firma i somras och inte tjänade så mycket så stämde inte min primärdeklaration med den slutgiltiga. Tjänade ju under strecket för vad man ska tjäna för att skatta så jag får tillbaka det :)
Efter det bar det av till Linköping där vi först träffade Oscars mormor och morfar och mina föräldrar fick en rundtur i deras fina lägenhet. Sen gick vi 4 till domkyrkan och tittade, gick lite på stan, fick jättefina pumps av pappa, åt en god lunch och sen åkte vi den vackra vägen ut till Gullhäll så att mamma och pappa fick se deras sommarhus. Mamma blev grymt sugen på en sommarstuga återigen så pappa lär få höra en del tjat kan jag tänka mig :P
Efter det åkte vi hem, fikade, tittade på film och sen körde vi pappa till stationen där han tog tåget till Stockholm. Åkte imorse till Mallis på studieresa med jobbet i tre dagar. Mamma, Oscar och jag gick upp till Vezuivo och käkade och tittade sedan på film och spelade Set innan vi gick och la oss.

Söndag: Åt en lite senare frukost än lördagen. va färdiga runt 11 och då tog mamma och jag bilen bort till kapellen i folkparken och promenerade runt strömmen i det underbart vackra och sköna vårvädret. Åkte även ut till Abborreberg och tittade för att sedan återvända in till stan och äta en jättegod lunch. Sen åkte hon hem och Oscar och jag åkte faktiskt till halvars och åt en asgod glass :) Det lär bli vårt nya stammisställe kan jag lova. Väl hemma igen med en chipspåse i handen la vi oss i soffan och kollade på underbart spel från Helsingborg som tog emot Norrköping. Men till vår besvikelse slutade matchen 2-2. HIF hade otrolig otur i början på första halvlek. redan efter 11 minuter hade två av våra spelare burits ut på bår, en med en fraktur på näsbenet och den andra (Skúlason!!!) med skadat knä, förhoppningsvis är det inte korsbandet. Men jag tycker att båda lagen kämpade enormt bra och trots att HIF borde ha vunnit med tanke på övertaget så kämpade Norrköping till sig 1 poäng.


Nu har jag läst igenom de båda texterna till etikseminariet imorgon och väntar på att få gå och lägga mig. Men tyvärr lär det nog dröja ett tag, för jag är inte trött alls.

Usch vilket långt inlägg detta blev. Avslutar med en bild på mina fina pumps som jag fick av min käre far.


image87

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0